hoi, ik heb een hpi savage xs flux wat gebeurt er als je een 32-60 idler gear in je gearbox zet en het dan op 2s gaat rijden??? dit wil ik graag weten want ik had laatst de 32-56 besteld en ik kreeg deze binnen (kwam ik pas achter toen ie in elkaar zat) groetjes, Daan P
Past niet, je motorsteun bied 4x2 gaten voor de gearmesh. 60 kan met 24 t/m 30, 56 kan met 28 t/m 34. En idd, dit had gewoon in het algemene topic gepost kunnen worden
Edit, nu snap ik hem na nog eens lezen, je hebt geen 32(pinion) 60(spur) combinatie, maar de idle gear met 60 en 32 tands. Iig, je hebt nu dus 28(pinion) en 60(spur), dan is je vertanding aardig toegenomen, check je temps en je gearmesh of je de motor juist gemonteerd hebt met de goede gaten Om eventueel je top snelheid te compenseren, kan je een 30 tands pinion monteren, of toch weer een 56 idle gear. Manual, kijk maar op pagina 26
oh en vandaag weer voor het eerst gereden. 2 minuten en weer kapot ik dacht dat het een goed idee was om de antenne in te korten... blijkbaar niet dus. hij ging snel al uit bereik ±50 m en ramde een gevel... nu 2 onderdelen kapot namelijk onderdeel 72275 en de rechter onder arm... ongeveer 17 euro
Nooit je antenne afknippen! Deze worden op de juiste lengte gemaakt, minder maar ook meer antenne kan en zal je bereik negatief beinvloeden. Overigens, als je gear ratio hoger is, in jouw geval dus 10.096, betekend om de eind aandrijving 1 keer rond te laten gaan, de motor moet dus 10,096 rotaties doen. Let op, 10,096, dus niet tien duizend rotaties maar tien komma 1 rotaties(afgerond). Standaard heb je 9.423, dus 1 eind rotatie is 9,423 rotaties op je motor. Als je motor bv. 50.000 toeren maakt, rijdt ie met de standaard ratio sneller, maar met de korte ratio trekt ie sneller op. Op de fiets rij je meestal ook weg in de 1ste of 2de versnelling, en als je op snelheid bent zit je meestal op de 3de of 4de versnelling. 1ste versnelling is een korte ratio, 3de versnelling is een langere ratio. Wat je nu dus hebt, je wagen gaat langzamer rijden, maar trekt sneller op. Ook omdat je motor eerder in de 'overtoeren' zit, kan het zijn dat je regelaar en motor meer belasting krijgen en dus meer warmte maken.
Mogelijk heb je toch de aders van je antenne beschadigd, of misschien zijn je batterijen in de zender niet meer vol genoeg. Bij het binden kun je ook je failsafe instellen, dit hoor je zelf eigenlijk te controleren bij aanschaf, ze kunnen wel eens foutjes maken bij de productie.
p.s ik denk dat ik weet hoe het komt dat ik crashte... het kwam omdat de antenne om de as draaide en scheurde... dus hoe installeer je die weer opnieuw. gewoon solderen of wat anders. groetjes daan
antennedraad zul je op de juiste lengte voor je ontvanger moeten maken en solderen. het wordt overigens wel op prijs gesteld de edit knop (rechtsonder) te gebruiken ipv. meerdere berichten vlak achter elkaar te plaatsen
nog even terug op het begin van de page ik heb vandaag weer voor het eerst gereden (eindelijk!). maar ik merk dat ik veel minder grip heb op zand. kan dat komen door de tandwielen (want hij accelereert sneller) of zijn de banden gewoon niet geschikt om op los zand te rijden?
met de groep waarmee ik meestal rijd heeft iemand de grote variant, met dezelfde banden alleen wat groter en ook hij heeft op los zand geen grip. meer door de power komt die er doorheen