hpi savage xs flux

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Daan P, 9 sep 2013.

  1. Daan P

    Daan P

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    25
    Locatie:
    noordwijkerhout
    hoi,

    ik heb een hpi savage xs flux
    wat gebeurt er als je een 32-60 idler gear in je gearbox zet en het dan op 2s gaat rijden???

    dit wil ik graag weten want ik had laatst de 32-56 besteld en ik kreeg deze binnen (kwam ik pas achter toen ie in elkaar zat)

    groetjes,

    Daan P
     
  2. patrickbaja

    patrickbaja

    Lid geworden:
    20 apr 2008
    Berichten:
    1.722
    Locatie:
    dicht bij HFCC
    ik zou zeggen vraag het in het flux xs topic ,daar word je vraag denk eerder gezien en beantwoord.
     
  3. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Past niet, je motorsteun bied 4x2 gaten voor de gearmesh.
    60 kan met 24 t/m 30, 56 kan met 28 t/m 34.

    En idd, dit had gewoon in het algemene topic gepost kunnen worden ;)
     
  4. Daan P

    Daan P

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    25
    Locatie:
    noordwijkerhout
    dat is raar bij mij past het en rijd hij weer
     
  5. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Edit, nu snap ik hem na nog eens lezen, je hebt geen 32(pinion) 60(spur) combinatie, maar de idle gear met 60 en 32 tands.
    Iig, je hebt nu dus 28(pinion) en 60(spur), dan is je vertanding aardig toegenomen, check je temps en je gearmesh of je de motor juist gemonteerd hebt met de goede gaten ;)
    Om eventueel je top snelheid te compenseren, kan je een 30 tands pinion monteren, of toch weer een 56 idle gear.

    Manual, kijk maar op pagina 26 ;)
     
  6. Daan P

    Daan P

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    25
    Locatie:
    noordwijkerhout
    maar wat betekend die gear ratio?
     
  7. Daan P

    Daan P

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    25
    Locatie:
    noordwijkerhout
    en wat betend het zoals hij nu staat???
     
  8. Daan P

    Daan P

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    25
    Locatie:
    noordwijkerhout
    oh en vandaag weer voor het eerst gereden. 2 minuten en weer kapot :(
    ik dacht dat het een goed idee was om de antenne in te korten... blijkbaar niet dus.
    hij ging snel al uit bereik ±50 m en ramde een gevel... nu 2 onderdelen kapot namelijk onderdeel 72275 en de rechter onder arm... ongeveer 17 euro
     
  9. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Nooit je antenne afknippen!
    Deze worden op de juiste lengte gemaakt, minder maar ook meer antenne kan en zal je bereik negatief beinvloeden.

    Overigens, als je gear ratio hoger is, in jouw geval dus 10.096, betekend om de eind aandrijving 1 keer rond te laten gaan, de motor moet dus 10,096 rotaties doen.
    Let op, 10,096, dus niet tien duizend rotaties maar tien komma 1 rotaties(afgerond).

    Standaard heb je 9.423, dus 1 eind rotatie is 9,423 rotaties op je motor.

    Als je motor bv. 50.000 toeren maakt, rijdt ie met de standaard ratio sneller, maar met de korte ratio trekt ie sneller op.

    Op de fiets rij je meestal ook weg in de 1ste of 2de versnelling, en als je op snelheid bent zit je meestal op de 3de of 4de versnelling.
    1ste versnelling is een korte ratio, 3de versnelling is een langere ratio.

    Wat je nu dus hebt, je wagen gaat langzamer rijden, maar trekt sneller op.
    Ook omdat je motor eerder in de 'overtoeren' zit, kan het zijn dat je regelaar en motor meer belasting krijgen en dus meer warmte maken.
     
  10. Daan P

    Daan P

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    25
    Locatie:
    noordwijkerhout
    ik had allen het plactic afgeknipt niet de kabel... en er zit toch een safe
     
  11. Daan P

    Daan P

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    25
    Locatie:
    noordwijkerhout
    op zodat als ie uit bereik is dat ie stopt
     
  12. Etinogard

    Etinogard

    Lid geworden:
    27 mei 2012
    Berichten:
    608
    Locatie:
    Blerick-Limburg-Nederland
    Mogelijk heb je toch de aders van je antenne beschadigd, of misschien zijn je batterijen in de zender niet meer vol genoeg.
    Bij het binden kun je ook je failsafe instellen, dit hoor je zelf eigenlijk te controleren bij aanschaf, ze kunnen wel eens foutjes maken bij de productie.
     
  13. Daan P

    Daan P

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    25
    Locatie:
    noordwijkerhout
    oke dankje voor de info
     
  14. Daan P

    Daan P

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    25
    Locatie:
    noordwijkerhout
    euh, hoe installeer je de antenne van de reciever opnieuw????
     
  15. Daan P

    Daan P

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    25
    Locatie:
    noordwijkerhout
    p.s ik denk dat ik weet hoe het komt dat ik crashte... het kwam omdat de antenne om de as draaide en scheurde... dus hoe installeer je die weer opnieuw. gewoon solderen of wat anders.

    groetjes
    daan
     
  16. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    antennedraad zul je op de juiste lengte voor je ontvanger moeten maken en solderen.

    het wordt overigens wel op prijs gesteld de edit knop (rechtsonder) te gebruiken ipv. meerdere berichten vlak achter elkaar te plaatsen
     
  17. Daan P

    Daan P

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    25
    Locatie:
    noordwijkerhout
    oke dankje maar dan moet ik dus een nieuwe kopen of moet je gewoon bij de breuk solderen?
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2013
  18. Daan P

    Daan P

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    25
    Locatie:
    noordwijkerhout
    nog even terug op het begin van de page
    ik heb vandaag weer voor het eerst gereden (eindelijk!). maar ik merk dat ik veel minder grip heb op zand. kan dat komen door de tandwielen (want hij accelereert sneller) of zijn de banden gewoon niet geschikt om op los zand te rijden?
     
  19. Verderf

    Verderf

    Lid geworden:
    8 nov 2010
    Berichten:
    365
    Van wat ik gemerkt heb zijn die banden nergens echt goed op.
     
  20. rcnitrolover

    rcnitrolover

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Ede
    met de groep waarmee ik meestal rijd heeft iemand de grote variant,
    met dezelfde banden alleen wat groter en ook hij heeft op los zand geen grip.
    meer door de power komt die er doorheen
     

Deel Deze Pagina