Dat alle begin moeilijk is, dat blijkt wel weer. Ik heb dus onder de kerstboom een huisje gehad van Faller. Lijkt allemaal heel simpel, maar ik misschien dom, maar loop bij de ramen al vast. In de gebruiksaanwijzing is allesbehalve duidelijk aangegeven hoe je de plastic ramen met de witte voorzetramen moet bevestigen.. Voor een gevorderde waarschijnlijk een koud kunstje maar voor mij dus niet. De doorzichtige ramen aan binnenzijde huis bevestigen en witte voorzetramen aan buitenkant? Of witte voorzetramen op doorzichtige ramen lijmen en van binnenuit? moet relief uitsteken aan buitenzijde van witte voorzetramen of niet? Is op foto niet te zien en niet duidelijk in gebruikaanwijzing.... Wie kan helpen alsjeblieft?:xmas:
Faller-bouwdoosjes staan erom bekend dat ze niet zo heel erg duidelijk zijn in hun bouwbeschrijvingen, dus wie zal het zeggen? Passen en meten en denken en kijken wat volgens jou de beste oplossing is, desnoods snij of vijl je wat stukjes weg. Als je écht een pasklare oplossing zoekt voor deze kit ga je beter op zoek naar een forum over modeltreinen; de huisjes/Fallerbouwers zijn niet echt dikgezaaid hier
Een tip van een ex-modelbaan hobbyist: Tip1: Lijmdamp tast het doorzichtige plastic aan. Tip2: niet ontvetten met thinner (als ontvetten al nodig is), plastic wordt dof Succes met bouwen.
@ Beginnertje, het lijkt mij logisch dat wat je voorze ramen noemt dat dat glaslatten voorstellen en je die eerst plakt en het doorzichtige er na. Ter illustratie hier een foto van wat ik vermoed van wat je bedoelt, het is welleens waar geen Faller bouwpakket ( het is eigenbouw en scratchbuilt ). Maar hier zie je de glaslatten in een kruisvorm voor de ramen. Deze zitten dus op het glas en dan vermoed ik dat het in jouw geval het doorzichtige stuk plastick aan de binnen kant van je huis je komt. Gr Martin
Bij Faller huisjes plak je doorzichtige folie op platte raam deel, en als het goed is passen de ramen van binnenuit in de muurdelen, de overlap van de ramen smeer je lijm op zodat deze aan de binnenzijde van de muurdelen verlijmen. Succes verder!