hulp afstellen motor

Mijn Da 120 is al 2 keer bij Toni clark geweest.
De eerste keer hebben ze de krukas vernieuwd.
De 2 de keer hebben ze de ontstekking vernieuwd.
Maar hij is zeer moeilijk af te stellen, is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Groeten Kris

Al veel eerder heb ik hier het nodige over uitgezocht en geschreven. Walbro is een bekende en heel grote fabrikant van carburateurs voor kleine benzine motoren. Deze worden veelvuldig op modelmotoren gebruikt. Natuurlijk zijn er de nodige klonen maar de werking is vrijwel gelijk.
Op de website van hen vond ik een heel erg mooie handleiding waarin je alles over deze carburateurs in kunt vinden. Deze handleiding vind je HIER.
Als je deze hebt doorgeworsteld weet je alles wat er te weten valt. Afstellen wordt een heel stuk eenvoudiger omdat je dan precies weet wat je aan het doen bent. Wanneer er iets niet goed werkt kan je de oorzaak ook makkelijker vinden om dezelfde reden. Het heeft mij in ieder geval al meerdere keren goed geholpen.
Volgens mij is dit eigenlijk verplichte "leerstof" voor alle Walbro gebruikers. ;)

Je hoeft echt niet alle pagina's door te lezen want er staat ook een heleboel over andere carburateurs in die hier niet van toepassing zijn.
Let op, het is een hele grote pdf file dus duurt het wel even voor hij geladen is en je hem op je scherm ziet.

Back