Hulp bij het samenstellen van m'n eerste quad

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door MBult, 27 dec 2014.

1. MBult

MBult

Lid geworden:
    27 dec 2014
    Hi!

Ik wil m'n eerste multi maken, een 250. Ik kan m'n hubsan x4 al aardig manoeuvreren, maar ik wil meer.

Op de multicopter reddit raden ze de kit van myrcmart aan.

Zelf heb ik al een 9xr, 1000mAh, 2x 1800mAh en 2200mAh (op nadere inspectie toch 20C) die ik hiervoor wil gebruiken. Ook heb ik een 9X ontvanger, maar die laat ik liever in m'n Bix2 zitten. M'n budget is ongeveer 140 euro, maar ik kan er wel een paar tientjes over. Dit is met verzendkosten

Link naar reddit thread (misschien is het nuttig)

Ik heb vervolgens dit samengesteld:
    Kit van myrcmart zonder flightcontroller €81,59
    Naze32 €20,24 (zit te twijfelen tussen deze en een CC3D, die is op myrcmart nu .. euro, maar weet niet of 'ie echt is)
    OrangeRx R410X €8,82
    servo lead male to male 80mm 5 pcs 2x €3,06
    batterystrap €0,70
    Black XT60 (zo stealth je ziet ze nauwelijks) 5 paar €3,65

Totaal 117,52
    Shipping Hobbyking onder 200g 4,91
    Shipping Myrcmart voor 600g 14,58
    Totaal 137,01

Nu heb ik een aantal vragen voor jullie:
    Naze32 of CC3D?
    Is dit een goede build?
    Mis ik nog iets? Locktite, nylon spacers (of dubbelzijdig tape voor de FC) (de kit komt zonder FC spacers)
    Moet ik 5 inch propellers balanceren (hoe dat ook in het NL heet) of is dat niet nodig met dit formaat?
    Kan ik (een groot deel) van deze onderdelen in Nederland bestellen (ook als het iets meer kost)? Wat is een goede plek voor batterijen etc.
    In de reddit thread zij iemand dat de bijgeleverde schroeven niet passen bij de 1806 motor die erbij komt en dat daar M2-6mm in moeten. Wat is een goeie plek om deze te krijgen?

Alvast bedankt!
    Groet, Matthijs

2. ThePim

ThePim

Lid geworden:
    23 nov 2014
    hee Matthijs,

ik zit over precies de zelfde quad kit na te denken.

ik twijfel ook over de cc3d of de naze32.
    cc3d is wel echt geloof ik, banggood heeft hem ook voor 20dollar.

ik ga waarschijnlijk deze schroeven set erbij kopen.
    300pcs Screws
    maar dan uit de engelse warehouse. 7 tot 10 dagen verzending voor maar€0.70.

nylon spacers zou ik wel kopen aangezien de frames stroom geleiden. (van hobbyking?)

batterijen kan je bij hobbyking uit hun Europese wharehouse bestellen(deze is in Nederland). De batterijen zijn dan wel iets duurder maar het verzenden is veel goedkoper.

groeten,
    Pim

3. quipp90

quipp90

Lid geworden:
    31 mrt 2015
    Je kan gewoon de flip32 kiezen is de goedkopere versie van de naze32 maar met precies de zelfde onderdelen en mogelijkheden.

Deel Deze Pagina