Hulp gevraagd aan iemand die verstand heeft van model vrachtwagens

Discussie in 'Model truckers' gestart door Bartvt, 29 mei 2022.

1. Bartvt

Bartvt

Lid geworden:
    29 mei 2022
    Beste,

Na jaren lang zoeken op het internet, forums door spitten enz, Ga ik het toch maar middels deze weg proberen. Ik weet niet of dit de juiste plaats is om deze vraag te stellen maargoed,

Hopelijk is er iemand die mij wat meer informatie kan geven over deze twee vrachtwagens.

Sinds ik beide vrachtwagens heb ben ik wel wat wijzer geworden. Maar zelfs hier twijfel ik nog aan.

Vrachtwagen 1:
    WEDICO Volvo f12 420 + trailer.
    Schaal : ???
    De trailer zelf ben ik nog nooit een 2e van tegen gekomen.
    Ook qua kleurstelling nooit dezelfde gevonden.

vrachtwagen 2: ( foto komt eraan )
    Pocher 1:8 Volvo f16 globetrotter

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 29 mei 2022
  2. Trilliwilli

Trilliwilli

Lid geworden:
    11 jan 2009
    De Volvo is inderdaad een Wedico. De schaal wordt 1:16 genoemd, maar de daadwerkelijke schaal is 1:14,8.
    De trailer lijkt ook een originele Wedico, maar dat kan je beter zien aan de onderkant met de assen.
    De kleurstelling is uniek, maar dat is de keus en investering van de originele bouwer geweest.

Wedico heeft in de vroege jaren de Europese en Amerikaanse stijlen nogal door elkaar gegooid, de trailer heeft met de assen achteraan duidelijk een USA look, terwijl de trekker Europees is. Ook de 5 oranje lampen op het dak is meer Amerikaans.

3. Bartvt

Bartvt

Lid geworden:
    29 mei 2022

4. Bartvt

Bartvt

Lid geworden:
    29 mei 2022
    Beste,

Super bedankt voor uw snelle reactie. Ik ben weer een stukje wijzer. Wat zou de waarde zijn van de wagen + trailer om en nabij

5. M@rcel

M@rcel

Lid geworden:
    15 apr 2012
    De Volvo F16 Globetrotter is inderdaad van Pocher. Hier op het forum heeft eerder iemand een item geplaatst: https://www.modelbouwforum.nl/threads/pocher-volvo-f16-1-8-ombouwen-naar-rc.262057/ Daar vindt je meer info. En google doet de rest...

En de waarde van dit model is geheel afhankelijk van 'wat-de-gek-er-voor-geeft'. Dat hangt enerzijds af van de kwaliteit van het bouwen, wat er toegevoegd is en hoe het model bewaard is bijv. stofvrij en niet verkleurd.

Bartvt vindt dit leuk.
  6. Trilliwilli

Trilliwilli

Lid geworden:
    11 jan 2009
    Waarde bij verkoop hangt sterk af van wat er aan componenten in zit, bijvoorbeeld goedkope kunststof assen of hoogwaardig spul, en eventuele elektronica, alhoewel de originele elektronica van Wedico naar huidige maatstaven niks meer waard is wegens achterhaald.

Verder zal iemand de kleurstelling mooi moeten vinden. Ik vind vraagprijzen op MP vaak veels te hoog, het zijn en blijven oude modellen die zeker een waarde vertegenwoordigen, maar leeftijd en het geboor, gezaag en geverf van een ander maakt het ook niet voor iedereen even waardevol.

Je kunt op MP de biedfunctie gebruiken om te kijken wat de gek ervoor geeft.

trialrolf vindt dit leuk.
  7. Bartvt

Bartvt

Lid geworden:
    29 mei 2022
    Beste,

Onwijs bedankt voor beide reacties. Eindelijk een beetje zekerheid voordat ik ze beide te koop aanbied.

nogmaals bedankt iedereen voor de snelle reacties!!

8. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    haha heb ik ook gehad pocher volvo waren 799 guldens je had 2 types toen,zijn ingeruild bij hobma modelbouw toen,had ook de 1/8 scania t143 neus en renault magnum met alu assen waren van schink modelbouw en de banden gevonden als reclame asbakken toen,leuke modellen maar in nl geen club voor,duitsland wel

Deel Deze Pagina