beste modelbouw mensen, ik ben nu al een tijdje aan het worstelen geweest met cleanflight en mijn zender maar het wil mij niet echt lukken...en dan praat ik zelfs over de basic instellingen. ik heb een hoop gelezen maar ik begrijp er eigenlijk nog steeds niks van. het zou fijn zijn als iemand mij evt kan begeleiden met de basic configuratie van cleanflight en evt zender instellingen zodat ik alles werkend krijg. het frustrerende is zelfs dat tijdens de build ik wel de motoren draaiend heb gekregen maar nu niet meer (terwijl ik wel dezelfde handelingen in cleanflight doe) ik gebruik een fully naze32 rev5 boardje met fr-sky d4r-II en taranis X9D zender groetjes, Lennie
Eindpunten van 1000 naar 2000 zetten met behulp van de receiver tab op de pc en het eindpunten menu van je zender. Middelpunt op 1500 zetten met de subtrim. Flightmodes aan schakelaar toewijzen en vliegen
Ik maak precies de zelfde fases als jou door lees ik al. Ik heb zelf ook een Turnigy zender. Uit mijn eigen ontdekkingen kunnen er 2 dingen zijn: 1. De mid range waardes staan niet rond de 1500 2. Je hebt de Arm mode op een switch staan ( Dat is een selectie vakje bij modes)
Dit is wat mark bedoeld met eindpunten van 1000-2000. Als je deze waarden niet haalt op throttle en yaw kun je niet armen.
Thnx allen maar zo ver was ik nog niet eens. Ik moet eerst eens uitvogelen im het configuration tabblad welke instellingen ik moet hebben om de zender ook aan de praat te krijgen en/of ik heb zender instellingen fout staan. Enige stickresponse is mijn pitch stick. Ook krijg ik mijn motoren niet draaiend onder t tabblad motors...Daar waar je ook de esc's calibreerd en 1 voor 1 de slides omhoog schuift om te kijken welke kant ze opdraaien. Esc calibratie piepjes kreeg ik wel maar verder geen powah