Hulp gezocht: AFP deluxe met Hitec optic 6 zender.

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door van puffele, 21 mrt 2005.

1. van puffele

van puffele Guest

Ik ben hier dus vrij nieuw op het forum, heb al veel gelezen, maar kom niet echt de info tegen die me even verder kan helpen.
    Ik heb namelijk van het weekend dus AFP deluxe binnen gekregen en geinstalleerd. zie http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=19377.

Nu ben ik dus van het weekend aan de slag gegaan om het programma zo goed mogelijk in te stellen en de zender (Hitec optic 6) te kalibreren, maar naar mijn mening lukt dat me niet echt geweldig, dus ben bang dat ik iets over het hoofd zie.
    Het is namelijk zo. Wat voor toestel ik ook pak, vliegtuig of heli...als de sim start dan begint het vliegtuig of de heli meteen te stijgen en is er geen houden meer aan...en KLAP daar ligt alles aan diggellen.

Het is de bedoeling dat ik met dit programma leer hooveren...en ja dat gaat dus niet lukken op deze manier hehe.En ook wil ik al meteen met de juiste knuppel instelling gaan leren vliegen, zoals ik straks in het echt ook wil gaan vliegen

Dus wat doe ik verkeerd??:
    - gaat er iets mis met kalibreren in de AFD deluxe software zelf? (want je hebt hier 2 vragen die gesteld worden...je moet de knuppels in standaard positie zetten, en daar na in nog een positie die me niet helemaal duidelijk is.)
    - gaat er iets mis met het kalibreren in XP (Configuratie scherm, spelbesturingen?
    - moet je in de zender zelf ook nog instellingen maken of wat dan ook?

Ik hoop dat ik zo mijn vraag duidelijk gesteld heb, anders hoor ik het graag. En ik hoop ook dat iemand me kan helpen hiermee.

Tevens wat is de beste manier om te leren hooveren in deze Sim?
    - Welke heli kan je het beste pakken?
    - wat zijn de standaard stappen om dit te leren?

Alvast bedankt voor de hulp

2. Rick NT

Rick NT

Lid geworden:
    29 dec 2002
    Bij de 2de stap van de calibratie moet je met alle knuppels/functies het hele bereik door 'roeren'. Doe dit ff functie voor functie je kunt dan aan de balk diagram zien welke je allemaal al gehadt hebt.
    Daarna moet je nog instellen welke functie wat doet bij controls, eerst dus bij je club navragen hoe de heli-instructeur vliegt. Niet zomaar zelf iets gaaan verzinnen.
    Ik heb nog maar met enkele heli's gevlogen in AFPD en om eerlijk te zijn, ik vindt het geen een van alle iets. Reflex (XTR) is stukken beter en heeft ook hover trainings-hulp, ben dit in AFPD nog niet tegen gekomen.
    Kijk eens op www.rchelicopterweb.com hier staat een heel les schema, weliswaar voor het live werk maar geldt ook voor op de Sim. Probeer echt serieus het hoveren te oefenen en niet de hele tijd rond raggen dat heeft nagenoeg geen nut.

Rick

3. van puffele

van puffele Guest

- Calibreren lijkt nu goed te zijn gegaan.

- En het instellen moet ik inderdaad nog even na vragen aan iemand (wil namelijk lid worden als het mogelijk is van Vliegclub Bergeijk (dus misschien zijn er hier ook leden van deze club online op dit forum die me kunnen helpen), want wil niks gaan verzinnen...Wil het leren zoals het hoort.Of is er iemand in omgeving Valkenswaard die me kan helpen?

- Zal van de week eens kijken of ik reflex kan bemachtigen (of heeft iemand hier er nog 1 in de kast liggen die ze niet gebruiken? dan hoor ik het graag.Want zo'n hover trainings-hulp lijkt me ideaal

- En ik ben me ervan bewust dat ik eerst moet leren hooveren en de rest komt later wel

Deel Deze Pagina