Hallo collega's, Maandag 28-september 2015 is ons RC – paraglider tussen Maximapark en Vleuterweide ( UTRECHT ) geland. Lengte: 304 cm Kleur: blauw, wit en geel In het midden staat "FLAIR 2.4" en de zijkanten "Hacker" Onderaan hangt een pilot: Mijn vraag , willen jullie eventjes met een Quadrocopter/vlieger helpen mijn rc-paraglider terug te vinden? Graag pm aan mij of bellen 0623708899 Groetjes B. Botha
Hoi Catdog, Goed dat je hier een oproep plaatst. Er is vast wel een FPV er die daar of in de omgeving vliegt. Misschien hier nog een kaartje van het gebied toevoegen voor de duidelijkheid. Van bovenaf moet zo'n groot scherm toch wel te zien zijn misschien in de boomtoppen. Hopelijk krijgt je oproep gevolg. Succes Groeten Ton (sandeaa)
Hoi Ton, Het kaartje war ik hem verwacht. Maar omdat achter het uitzetten van de zender ,Fail Safe activeert word , kan de FLAIR niet meer zo ver gevlogen zijn. Hij zet dan de motor uit, remt af en gaat een spiraal vliegen – hij daalt dan heel snel. Dat is op de lijn Maximapark/ Europaweg juist gebuurt. Ik verwacht hem dan ook nog voor het winkelcentrum ( Albert Heijn ).
Ik heb het door gestuurd naar mijn broer die woont daar langs de Leidsche Rijn. Je weet maar nooit!! Succes
Scherp gezien. Ben benieuwd of dit hem is het is wel hetzelfde gebied.. Botha zal dat op de foto's wel kunnen beoordelen. Graag hier bericht hoe dit is afgelopen. Succes Ton
Ja, klopt , die lijkt op die van mij. Een afstandsbediening had hij/zij niet om dat ik ze heb. Niet kopen. politie is al ingelicht !!! Onderzoek word gedaan.
Voorlopig is niets te doen. Is weer van marktplaats verdwenen. En de politie kan niets voor mij betekenen omdat die Flair niet gestolen is volgens hun. Politie zegt , dat ik hem kwijt geraakt ben en dat deze mensen de Flair niet gestolen hebben. Maar wanneer ik iets vind en niet terug geef dan is dat volgens mij stelen of niet? En politie vertelde ook nog , dat het niet voldoende is , dat ik hem op een foto zie. Ik moet naar de mensen wat adverteert hebben en para met eigen ogen zien. Alleen zo kan ik beoordelen op het mijn Flair is - volgens politie. Maar deze mensen zoeken, dat doen zij ook niet om dat volgens politie niets gestolen is. Alles erg teleurstellend. Zo een wettelijk systeem bedenken... geen commentaar.
Jammer joh. Gaan rondvragen in de wijk Hardenbroek daar was het volgens mij op het kaartje van marktplaats. Er zijn altijd mensen die zoiets hebben zien overvliegen.
Stuur mij even een PB terug, ik heb de foto's van de paramotor opgeslagen, heb het telefoonnummer en het vermoedelijke adres van deze mensen plus nog wat info. Als deze mensen niets te verbergen hebben zouden ze mee moeten werken met een "confrontatie". De reactie van de politie is op zijn zachtst gezegd onfatsoenlijk te noemen. Heb je al aangifte gedaan van vermissing om mee te beginnen met de waarde van het apparaat??? Als ik een auto, brommer of motor vind en zet die op marktplaats om te verkopen ben ik ook strafbaar...
Beste collega's, Ik heb mijn rc paraglider FLAIR weer bij mij. Heb zelf actie moeten ondernemen - en ben geslaagd. Hartstikke bedankt voor jullie hulp. Wat heb ik geleerd? - reken niet op politie - politie kent niet eens de verschil tussen diefstal en verduisteren ( http://www.wetrecht.nl/verduistering/ ). - doe iets dat je het model kunt trasseren en reken niet op de eerlijkheid van mensen. - denk niet, dat alleen mensen crimineel zijn wat arm of slecht opgeleid zijn. De mensen wat mijn paraglider hadden : - betere wijk - eengezinswoning ( eigen huis ) - man en vrouw goed opgeleid - goed inkomen - twee kinderen 8 tot 10 jaar - auto ( geen klein auto ) In opzichte van de kinderen heb ik bij politie aangegeven geen aangifte te doen. Ik hoop dat zij hun les geleerd hebben. Op verduistering staat tot max. drie jaar gevangenis of een geldboete van de vijfde categorie ( 76.000,00 EUR).
Goed te lezen! Mogelijkerwijs dachten deze mensen dat het om speelgoed ging en hadden geen idee van de waarde, alhoewel er wel bedragen in de advertentie genoemd werden. Om één of andere reden werd de advertentie ook weer snel verwijderd van mplaats... Vreemd dat de politie geen aktie ondernam, waarschijnlijk geen budget en tijd voor en het levert hen niks op. Tja de politie is helaas ook een commercieel bedrijf geworden, niet altijd waakzaam en dienstbaar meer
Hoi Bashier, Ik had het al gelezen op het Duitse Paraglider forum. Gelukkig weer terug waarschijnlijk omdat Jan zo scherp opgelet had. Schoon maken wachten op mooier weer en vliegen maar. Jammer dat je niet op het paraglider treffen was in Boxmeer het was erg leuke en leerzaam voor mij. Groeten Ton (sandeaa)
@Ton Misschien volgende keer. @jan Mijn indruk was , dat zij heel goed wisten war ze me bezig waren. Heren nog eens bedankt voor jullie hulp!