Idle up instellen in Real Flight G4

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Remo, 6 sep 2009.

1. Remo

Remo

Lid geworden:
    14 okt 2008
    Hallo allemaal,

sinds kort heb ik Real Flight aangeschaft om meer te gaan oefenen wb. 3D helivliegen. Ik hoop hiermee crashes te voorkomen maar toch figuren te leren vliegen.
    Met FF flying in Real Flight gaat dat helemaal goed maar het lukt me maar niet om de Idle Up mode fatsoenlijk in te stellen. Ik kan de Idle Up koppelen aan de gear-switch (heb een DX6i zender) maar op het scherm zie ik de throttle stick tussen 80-100% staan (throttle curve?) terwijl ik de stick op de zender onder de 80% beweegt. De pitchcurve heb ik op -100 +100 staan. Bij inschakelen vliegt de heli gelijk de lucht in, in is vliegen geen probleem, dat gaat goed.

Het lijkt er op dat de pitch direct aan de throttle is gekoppeld, hoe kan ik RF zo instellen dat ik Idle Up kan vliegen?

Daarnaast komt de rotorspeed niet hoger dan ca. 1200rpm in idle up, moet er misschien ook iets in de governor ingesteld worden?

Alvast bedankt !

2. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Ik krijg maar 4 kanalen werken op mijn dx6i via de geluids kaart :( Kan niet eens pitch en throttle mixen :s Kheb ook een dx6i. Hoe is die bij jou aangesloten op de PC?

3. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    met de originele interfaces gaat alles prima.

4. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Mja, gebruik toch liever mijn eigen dx6 :(

5. Michael16tsx

Michael16tsx

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Als je de emulator gebruikt

Control G

Als je dat doet gaat de rotorspeed omhoog. vlieg namelijk ook met de dx6i op de pc

6. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Idd, doe ik nu ook zo. Jammer genoeg kent de emu maar 4 kanalen, dus zal het nooit lukken. En kanaal 5en6 wil toch niet werken met PPjoy.
    Anyway, voor vliegtuigen is het geen probleem.

7. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    is er iemand al achter? want ik krijg met ctrl g ook de motor niet aan de gang.. :s

Deel Deze Pagina