Hallo, ik heb de vraag of iemand ervaringen met het model van Thundertiger, genaamd Champion 45L heeft. Hier een plaatje : Wat info : Champion 45 L *ARF (almost ready to fly) *Spanwijdte 1410 mm *Lengte 1300 mm *Voor 7.5 - 8,5 cc tweetakt. 8 - 9,5 cc viertakt Als motor dacht ik hiervoor een Irvine 53 abc. Irvine 53 abc *Inhoud 8,5 cc. *Vermogen 1,6 PK *Prop 11x7 - 13x6 *Gewicht 392 gram Nog een plaatje : Ik vind dit een mooi toestelletje en daarvoor wil ik weten of iemand op dit forum ervaringen hiermee heeft.
re Hoi SkyHero Ik ken dit model niet maar ik heb wel eens een model gebouwd van thundertiger. En ik vond de bekleding heel slecht. Als het model in de zon staat of uit de auto komt is de bekleding niet meer strak. Dan kun je het met föhn wel weer redelijk strak krijgen. Maar dat moet je dan telkens weer doen. Eigenlijk moet je hem hele maal strippen en dan op nieuwe bekleden Met oracover. Dan heb je een strak model Want de modellen wat ik heb zien vliegen en waar ik mee gevlogen heb vliegen goed. Groeten Wim
Heb 'm maar zwart/wit gescand want die "HP Intelligent Software" schopt de boel in de war.. Glossy paper hè? 447kb Download hem hier! Post het even als je hem hebt... Gaat hij weer van de server af.. [edit] linkje verwijderd [/edit]
Ik heb ooit een clublid met de 45 gezien en dat vloog prima. Geen moderne F3A kist natuurlijk, maar je zou er een eind mee kunnen komen...
Dat clublid was ikke ! De 45L is mijn mooiste en best vliegende vleugelkist geweest. Ik vond (vind !) het een schitterend model om te zien. Het model vliegt zeer goed, als 'op rails' zogezegd. De 45L heeft een motormount in de vorm van en vlakke plaat die je op de backplate van de motor moet bevestigen. Op de hoekpunten zit die dan weer met rubber ringen opgehangen op draadeinden. Hierdoor is hij extreem stil. Ik vloog hem met een OS46 en alleen volgas kon je hem goed horen in de lucht. De andere kant van de medaille was inderdaad de erbarmelijke afwerking van de kist. Bij de eerste landing sloegen de wielkappen gelijk door de vleugels en bijv de zijkanten van de roervlakken zijn open zodat daar olie bij kan. Het leek er bij mij op alsof de kist met een lijmpistool in elkaar gezet was. Ik heb dan ook eerst alles opnieuw gelijmd, het motorspant zat gelijk af fabriek al los! ik heb de 45l laatst nog in een krantje van Hobby-in gezien, voor ik geloof 250 euro !!!! NO WAY natuurlijk, veeeeeeeeeeel te duur. Maar mocht je er een beduidend goedkoper vinden, dan is het na wat afwerkzaamheden een perfect modelvliegtuig.
Ik heb ook een clubgenoot die 45 XL HAD Deze vloog prima, had geen problemen met het landingsgestel maar wel met de mais en vervolgens de maiskneuzer. Helaas maar waar :? . Mark