Iemand ervaring met Himodel 40cc engine kit?

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door HugoW, 25 feb 2010.

1. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Deze:

GF40i 40cc Petrol Engine Kit for Radio Control Aeroplane (Loose Parts Version) | CRRCPRO

Ik vind het er wel lollig uit zien, en wellicht de gok waard. Gewoon om eens te proberen, tenzij hier vele negatieve ervaringen met deze kit of dit merk boven water komen. Ik zeg expliciet "met deze kit of dit merk". Ik weet dat er algemene voors en tegens, en dus voorstanders en tegenstanders van de goedkope Chinese benzinemotoren zijn, maar ik verzoek jullie vriendelijk je tot deze te beperken.

Dank,

Hugo

Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  2. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Lachen zit er sterk aan te denken om deze zelf ook te bestellen.

3. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
  4. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Een hamer heeft nog iedereen om de lagers er op te slaan . :D

Maar als je gegevens over Nm geeft moet je er ook een gebruiken.

En oliekeerringen zonder spe. gereedschap er op zetten is ook niet aan te raden.

Ik blijf liever vliegen met mijn zenoah,s als alle paar weken iets aan zo,n motor te moeten sleutelen.

Mvg johan

5. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Zolang je op de binnenring van het lager mept, is er weinig aan de hand.

Weet iemand een leuke kist bij die motor ?

6. willemvdm

willemvdm

Lid geworden:
    8 okt 2007
    Lagers kun je latijd beter op zijn plaats persen in b.v de bankschroef als slaan met een hamer.
    Ook werkt het goed als je de lagers verwarmd in de oven zodat ze iets uitzetten (100 graden verschil maakt een perspassing een losse passing!).
    Het voordeel van zelf in elkar zetten lijkt mij dat je ervoor kunt zorgen dat alles netjes en schoon gemonteerd wordt.
    Vertrouw je de lagers niet dan kun je gelijk SKF monteren.
    Ik weet uit ervaring met diverse andere Chinese fabrieken (ik heb in de handel van full scale auto onderdelen gezeten) dat vooral de montage en eindinspectie vaak onder de maat zijn in China.
    Op de website van Toni Clark staat dat zij alle Zenoah (made in Japan) motoren in Duitsland volledig demonteren, inspecteren en opnieuw monteren, dat zal ook wel uit ervaring zijn dat ze dat doen.......
    En dat terwijl de QC in Japan 10 keer beter is als in China.....

Lijkt mij wel interessant om te proberen!

Groeten Willem

Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  7. glaerox

glaerox

Lid geworden:
    25 okt 2004
    Doet me denken aan het brommertijdperk. Lagertje hier, drijfstangetje daar. Het zelf sleutelen en in dit geval assembleren van de motor is erg leuk om te doen en kan geld schelen.

offtopic: Bedankt voor de link naar deze site, er staat een motortje op die ik zoek voor zeer weinig!

8. anne

anne Guest

voor dat geld altijd het proberen waart lijkt mij en de dl30 is daar ook zeer goedkoop...mn paypal maar weer eens opwaderen:D

9. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    @Ploterwelt; Zenoah is wel veilig, ja, maar ik zie dit meer als een geinige test. En mocht het werken, dan is het leuk.
    @Rhelie; ik ben langzaam met een 2m Funtana van Brendel bezig. Die wordt of electrisch, of misschien zoiets.
    @Willemvdm; da's wel een idee, gewoon meteen goede lagers. Kost weinig.
    @glaerox; inderdaad! Al was ik meer een 4-takter, toen.
    @anne; die DLE 30 is gewoon goed, is een heel topic over op dit forum. Maar al een tijdje uitverkocht, geen idee of, en wanneer die dan komt.

Even een andere vraag; de Funtana geeft ruimte voor een reso, maar vraagt ook maar om 26cc. Deze 40 zou zonder reso dus wel genoeg moeten zijn. Even los van het lawaai, het potje lijkt me geen super-demper... Iemand goede ideeen over niet-reso goede dempers? Die dus onder de motorkap passen?

Hugo

10. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    De DLE-30 is overal te koop.

Onder de motorkap die ook nog dempt zou alleen een zelfbouw demper zijn of de banaan van krumscheid . (weet alleen niet of die past kwa aansluiting)

Mvg Johan

11. Zore

Zore

Lid geworden:
    27 sep 2007
    de modelbouwer heeft mss eens een kapotte motor en een slapeloze nacht als het ding als in puzzelstukken op z'n werkbank staat. Ik weet nog niet zo goed of hij wel de portemonnaie trekt bij het aankijken van deze kit. Doorspoelen dus....

12. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
  13. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Eh, da's wel erg generaliserend. Ik bouwde graag motoren en kijk eens op het turbine forum, wat een pareltjes daar gemaakt worden. Het lijkt me juist erg leuk om de motor zelf te assembleren, en ik ben niet de enige, hoor.

@rwijnhov; dank, dat gaan we eens doorlezen.

Hugo

14. rwijnhov

rwijnhov

Lid geworden:
    3 nov 2008
    Alleen vermogens technisch schijnt het niet alles te zijn. Ik zie 20x8 tegen de 6500. Mijn 13 jaar oude zdz doet het zelfde alleen dan met een 22x8. Dus ik haak af. Mooie motor voor weinig geld alleen te weinig vermogen naar mijn zin.

15. HugoW

HugoW

Lid geworden:
    30 aug 2007
    Da's waar, veel vermogen is het niet. Misschien dat een reso helpt, maar een goede bocht met reso is duurder dan de hele motor!

Hugo

Deel Deze Pagina