iemand ervaring met zoder?

Discussie in 'F3A-X' gestart door razor, 16 nov 2009.

1. razor

razor Guest

ik ben voornemens een nieuwe extra aan te schaffen, heb 9 jaar met een lagemann gevlogen, en heb nu naar zoder gekeken, heeft iemand ervaring met deze kisten?

2. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Ja hoor, heb een Sukhoi gehad van 2.4m. Kist zijn vrij zwaar, en meer voor klassieke schaal/kunstvlucht. Niet voor 3D dus, maar voor sommigen is dat ook niet interessant.

3. razor

razor Guest

ik heb de man gesproken, en vertelde mij dat hij 10cm korter is dan de lageman versie, gewicht zou met een 75 op een 9.4 kg komen, maar ben er nog niet over uit. het valt niet mee om een extra te vinden van spw2.4 tot 2.6 in gfk

4. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Waarom de gfk voorkeur?

5. razor

razor Guest

ik heb een aantal kisten van hout, en een aantal van gfk,

de gfk heeft minder onderhoud nodig, en ik ben meer van het spuiten..niet van het schoonmaken, persoonlik vind ik een gfk langer mooi dan een houtbouw.
    folie gaat toch minder lang mee....(bij mij althans)
    ik heb dit jaar een pitts s12 gebouwd, (arf) van cyclone, en ben er wel achter gekomen, dat het een mindere kwaliteit is dan zelf bouwen...

offtopic, cyclone geeft erg slechte tot geen enkele service.

6. Alexzzz

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Hm ok, mijn ervaring met folie (oracover) is wel anders, na jarenlang intensief vliegen nog alles als nieuw, maar goed.....

Anders eens naar Krill kijken?

7. Ado

Ado

Lid geworden:
    8 jul 2009
    Carf Extra 300SX 2.6 mtr. is een aanrader.:D
    Ik vlieg daar nu wedstrijden mee en vliegt super!
    Zoder heb ik geen ervaring mee.

greetz,

Andries

8. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Composite kisten blijven zoiezo langer mooi... er zijn maar weinig argumenten omdat aan de kant te kunnen zetten... De prijs van een composite kist is er dan ook naar :)

Die zoder is echt een oud/klassiek design, er zijn betere kisten tegenwoordig.

9. razor

razor Guest

dat vermoede ik al, tis ook al heel wat jaar geleden dat ik een en ander gebouwd heb, maar vanmiddag heb ik definitief afscheid genomen van de extra, ik heb er maat 46 op gezet, en hij is niet meer.

en ben nu dus op zoek naar een vervanger.

heb een 3w 75 en een dl110....

Deel Deze Pagina