Moet je eens goed naar de krukas kijken Hoe of dat slingerd Noem dat maar prima Op ze.n Hollands dus mvg Frederik
Niks voor jou, MP, om zoiets op een trekkerchassis te maken? Haal je zonder meer een prijs mee bij pulling-wedstrijden! Alleen zal de organisatie bliksemsnel een aparte beker moeten maken: " Full pull met stoomtractie"
@F.vanGent: dat was me inderdaad ook opgevallen. Maar het ging mij meer om het originele idee en het feit dat dit nu eens niet "ready to run" uit de verpakking is geschud. Dat mag misschien in de stoom- cq botenhoek nog "common practice" zijn, op het gebied van rijdende modellen is het bijna ongekend. @Roel: lijkt me echt helemaal te gek. Probleem zal echter worden dat in de micropulling met een gewichtslimiet wordt gewerkt en dat kon nog wel eens problematisch worden. En om nu zoiets puur voor de show te bouwen wordt waarschijnlijk een beetje kostbaar (bovendien heb ik al geruime tijd iets op de bouwplank staan dat waarschijnlijk ook nooit aan een officiele wedstrijd deel zal nemen) Trouwens: ooit heeft er bij de NMPO een model van een stoomtractor voor de sleepwagen gestaan (nu praten we wel over minimaal 15 jaar geleden geloof ik) Ik weet even niet meer wat het eigengewicht van dat ding was, maar aangezien het vele malen meer was dan het complete gewicht van de sleepwagen, viel er voor de laatste weinig eer te behalen.
Ach Frederik, kom op! Niet zo kritisch op de tiende millimeter. Een beetje speling op zo'n krukas moet kunnen toch? Ik bedoel: als dat ding rijdt, slingert alles. Dan zie je die speling ook niet meer...
Prachtig... Maar ligt het nu aan mij of produceert die stoom machine nu te weinig kracht ? Lijkt mij dat stoom toch vrij krachtig moet zijn ??
Ligt aan de druk, hoeveelheid beschikbare stoom per minuut, grootte van de zuigers. De kracht komt uit de ketel, de machine is slechts het medium om de kracht om te zetten naar bewegings energie.
Hij heeft nog wel meer ideeen en een eigen youtube kanaal. Leuke en originele ideeen. Maar om nu alles roze te maken? :!:
Wow!!! Wat een geweldige fantasie. En dan niet alleen om te bouwen maar het hele filmpje bij elkaar. Errug leuk bedacht en gemaakt. Groeten Norwin