Hallo allemaal... Ik ben nieuw op dit forum, dus bij deze hallo allemaal. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: ik ben bezig aan de BB Zwarte Zee met ABS romp. Eerste boot, al wel ruime ervaring in vliegtuigen, Serpent auto's en heli's.. maar een boot miste ik nog. Het bouwen gaat, mits geduldig, heel aardig, maar ik heb wel een vraag welke collega ZZ bouwers mischien kunnen beantwoorden: - Wanneer wordt de romp gespoten? Direct na inbouw van spanten en RC, of na aanbrengen van de dekken of helemaal aan het einde? Ik de beschrijving worden zowel geschilderde als blanke modellen gebruikt en BB is kennelijk van het type: alles met de kwast, dus er staan geen verwijzingen naar wanneer wat te doen.. Daarnaast vroeg ik me af hoelang de ZZ vaart op een 8 cellen 2400 NiCad met een 550 motor (Robbe Navy 3:1).. Afijn, gelijk maar even wat concrete vragen.. Ik zal binnenkort een aantal foto's plaatsen, zodat de vorderingen een beetje in beeld blijven.. alvast bedankt, Jeroen van Bemmel
voor dat de dekken er op gaan kun je de binnen kant verven hij zal het geen uur uit houdenvolgens mij is die 550 een stroom slurprer het is jammer dat je de aandrijf set al heb liggen je had beter kunnen kiezen voor een graupner speed 720 BB Torque
de 550 zat er bij.. dus die moet er maar in dacht ik zo.. toch bedankt.. een uurtje varen is voor mij voorlopig wel voldoende, en anders gaat er alsnog een loodaccu in! groeten, Jeroen
Ik heb de Kormoran gebouwd en eigenlijk na alles wat op/aan de romp zit meteen de romp gespoten (zonder dek) En ik zou er gelijk maar loodaccu in leggen, anders moet je heel veel lood als gewicht gebruiken om te balasten.