indoorvliegen Flevoland e.o.

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door accw, 7 apr 2004.

1. accw

accw

Lid geworden:
    16 feb 2004
    Sinds een paar weken vlieg ik met een groep mensen in een manege in nieuwegein. Hierdoor ben ik helemaal verslaafd geraakt aan het modelvliegen. :lol:
    Helaas is het indoorvliegen maar tweewekelijks en zal bovendien dit binnenkort (eind april) stoppen. :cry: Voor mij, woonachtig in Almere, is het toch al een behoorlijk stukje rijden maar zou ook na april door willen gaan met vliegen.
    Mijn vraag is of er in de buurt van Flevoland ook indoor wordt gevlogen?
    Is er misschien ergens een lijst te vinden met indoor-activiteiten (door clubs etc)?

grt,
    Alex

2. Alex Talsma

Alex Talsma

Lid geworden:
    30 apr 2003
    Indoorvliegen is vooral in het winterseizoen. Nu het mooie weer er weer aan komt snelt bijna iedereen zich naar het veld. Waarom ga jij ook niet lekker buiten vliegen?

groet,
    Alex

3. accw

accw

Lid geworden:
    16 feb 2004
    mijn vliegtuig weegt 215 gram plus het feit dat ik geen brevet heb, zorgt ervoor dat ik vooral indoor wil vliegen. Bovendien komt het mooie weer er aan, maar wanneer? Op dit moment zijn er weinig dagen dat ik en tijd heb en het toevallig mooi weer is met windkracht 0.
    grt,
    Alex

4. Alex Talsma

Alex Talsma

Lid geworden:
    30 apr 2003
    Dat is waar, wij vliegen ook indoor. Buiten vliegen we bijna altijd met andere toestellen. Alhoewel een Ultimate het ook prima doet bij een beetje wind.

5. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Emmeloord vliegt in flevoland indoor.

Welke club ben jij lid?

6. Guest

Guest Guest

Volgend seizoen waarschijnlijk wél alle indoormomenten in Emmeloord open voor iedereen. Tot dan Niek !
    :D

7. accw

accw

Lid geworden:
    16 feb 2004
    Ik ben nog niet lid van een club. De club hierin almere vliegt volgens mij alleen buiten. Daarom ben ik gedwongen nu elke keer naar nieuwegein te rijden.
    Als er clubs in de buurt zijn die indoor vliegen, dan zou ik me daar wel bij aan willen sluiten.
    grt,
    Alex

8. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    idd eelco emmeloord
    ik zal wat op mijn site zetten www.raymonfraters.tk
    het zal er binnen een week ong opstaan

9. accw

accw

Lid geworden:
    16 feb 2004
    Ik ben erg benieuwd.
    Wel jammer dat er dus zomers weinig indoor gevlogen wordt. De nederlandse zomers zijn niet allemaal even geschikt om buiten te kunnen vliegen met een depron-slowflyertje;(
    grt,
    Alex

10. Guest

Guest Guest

´s Avonds tegen zonsondergang gaat vaak heel goed hoor :D

11. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    het staat er op behalfe de foto`s

12. accw

accw

Lid geworden:
    16 feb 2004
    Gisteravond even buitengevlogen....
    Errug leuk, maar niet voor herhaling vatbaar.
    Mijn vliegtuig stond soms stil in de lucht om vervolgens met een noodgang ongecontroleerd ergens naar toe te waaien.
    Gelukkig bleef alles heel (alleen wat licht schade).
    Ik dacht nog wel dat er nauwelijks wind stond.
    Toch gevoeliger voor windvlagen dan ik dacht.

Wachten tot het beter weer wordt :(

grt,
    Alex

13. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    waar vlieg je mee dan??

14. accw

accw

Lid geworden:
    16 feb 2004
    Een selfmade dubbeldekkertje van vliegklaar +/- 215 gram.
    Gebouwd naar een bouwtekening op internet (lil'dakota). Dit was een bouwtekening voor een balsa vliegtuigje voorzien van micro electronica (actuators ipv servo's), die ik vergroot heb (+/- 2x).
    Vervolgens gebouwd met 3mm en 6 mm depron.
    Voorzien van een GWS-IPS motortje (1:7) en een 2s 1200 mA LiPo.
    Vliegt in de manege erg goed, maar buiten...
    Moet het echt windstil zijn!

Het bouwsel is trouwens erg sterk. Als beginner maak ik nogal erg ruwe landingen, maar zij heeft deze met glans doorstaan ;)

15. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    oke ik dacht al...
    iets dan met weinig wind niet goed vliegt wat zou dat zijn

16. Tanja

Tanja Guest

Hoi Alex,

Ik vlieg ook veel indoor en ik heb o.a. een slowmo waar ik ook heel graag mee buiten vlieg. Gewicht weet ik niet zo precies, maar ik denk dat hij maar iets zwaarder is dan jouw vliegtuigje.
    Mijn slowmo kan tot ongeveer windkracht drie vliegen (dan wel de neus in de wind hangen). Met name 's ochtends vroeg en 's avonds voor zonsondergang is het vaak (bijna) windstil.

Tanja

17. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Gisteren was het mooi weer met soms een wat harde wind, maar ondanks dat viel er met de shock-flyer, de Ultimate en de MakeMyDay goed te vliegen. Met alle 3 de modellen gisteren toch verschillende vluchten kunnen maken.

18. accw

accw

Lid geworden:
    16 feb 2004
    Ik heb eergisteren (namidag) nog even geprobeerd te vliegen.
    De eerste vluchten gingen wel leuk. Tegen de wind in ging het uiterst traag, met wind mee als een raket.
    Na een paar rondjes en wat ruwe landingen leek de wind toch ietsjes sterker te worden, maar dat weerhield mij niet toch nog maar een vluchtje te starten...
    Ik gooi mijn vliegtuig tegen de wind in, vol gas...
    In plaats van desnoods te blijven hangen (gebeurde al een paar keer eerder) vliegt het tuigje achterwaards en wint enorm in hoogte. Het veldje dat zo groot leek, is opeens te klein. :oops:
    Ik zie in mijn gedachte het toestel al tegen de flat achte me botsen of erger... eroverheen, richting water of tegen een auto. :oops:
    Dus.. dan maar een noodduik en hard op de grond net voor mijn voeten landen (bijna crashen).
    Gelukig weinig schade.. Lekker stevig ontwerp en uitvoering
    8)

toch maar w8en op indoormeeting.

Deel Deze Pagina