info en tips voor mijn nieuwe 3d kistje

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door mikehomerun, 17 dec 2003.

1. mikehomerun

mikehomerun Guest

hallo,
    ik heb een 3d kistje gebouwd.
    spanw: 800 mm
    lengte 700 mm
    motor: gws dubbel 1:5 vertaagd.
    battery : 2*700 mah etec cellen
    gewicht: 250 gram
    nou heb ik er meegevlogen en hij vliegt :D alleen heb ik geen vermogen over en kan dus alleen maar rond vliegen. ik heb er een 10 amp regelaar op alleen trekt de motor meer dus gooit hij hem er uit. ik heb thuis nog en speed 300 6v 1: vertraagd liggen dus is de vraag is die sterker?
    zijn er eventueel andere oplossingen om hem goed vliegend te maken zonder een borstel loos set te kopen ??
    alvast bedankt michael
    (foto's moet ik nog maken kunnen eventueel wel geplaatst worden)

2. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    welke prop gebruik je?

3. mikehomerun

mikehomerun Guest

een 1309 van gws

4. Joost

Joost

Lid geworden:
    20 aug 2002
    Heli? :twisted:

5. mikehomerun

mikehomerun Guest

nee geen heli,naar ik heb hem op een butterfly met een eind gewicht van 180 gram en die zit gewoon tegen het plafon aan geplakt :)

6. Harold

Harold PH-SAM

Lid geworden:
    16 aug 2002
    Meer dan 10A op een dubbele GWS?

ik zou zeggen probeer eens een kleinere prop.
    Ik denk dat je de motor aan het smoren bent.
    Als je over het maximum vermogen punt heen bent daalt je afgegeven vermogen weer, maar de stroom neemt nog wel steeds toe.

Rendement super laag, en wordt waarschijnlijk bloedheet.

7. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Op twee Lipo cellen is een 12x6 echt wel zo'n beetje het maximum voor die aandrijving.... en een ampere of 4,5 - 5 ook :(
    met 13 x9 smoor je hem volledig dood... wel prima stadsverwarming ;)

8. mikehomerun

mikehomerun Guest

ik heb ook een kleiner prop geprobeerd, maar dat ging niet echt beter. ik heb koelribben op de twee motoren en heel heet worden ze niet. ik ga van de week kijken voor een pakket van drie. maar ik zit dan wel een beetje met me gewicht. wat raden jullie aan voor pakket?
    michael

9. Harold

Harold PH-SAM

Lid geworden:
    16 aug 2002
    Je probleem zit in je motor/prop combinatie of mischien zijn je motoren al stuk.
    Daar moet je dus de oplossing zoeken.

Niet het probleem vergroten door in een foute combinatie nog meer vermogen te pompen.
    GWS motortjes houden niet erg van 3 lipo's.

Wat voor motor/vertraging is het precies?

10. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Wel... heb die set zelf gebruikt op 3 cellen E-tech 700 met een 10x4,7. 10x6 gaat nog net, groter niet. Op een Model van 240 gram toerijkend Zie Filmpje Alphen(minuut 2-6):http://www.rrelektronics.nl/filmpjes/Alphen.wmv.
    Je zou 3 cellen KOKAM 350 kunnen proberen. Die zijn 2,5 gram per cel lichter. Je kunt ook die speed 300 monteren met 1:5 en 9x4,7. of 1:6 en 10x4,7. Die trekt het zeker op twee LI-PO cellen

11. Joost

Joost

Lid geworden:
    20 aug 2002
    300 6.0V 1:5 met 10x4.7 gaat ook aardig op doorgeefschijf :p Op 2 cellen tegen de 8A geloof ik, maar dat heb je indoor nooooit nodig :twisted:, hovert al bij half gas.

12. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Bij speed 300 geldt: alles boven de 8 ampere wordt alleen warmte! boven de 6,5 ampere neeemt het rendement ook al fors af...

13. Harold

Harold PH-SAM

Lid geworden:
    16 aug 2002
    OK. 3 lipo's, maar wel met powermanagement.

Praat je dus over een combinatie die met 2 cellen al aardig vliegt. Is hier dus geen sprake van.

14. mikehomerun

mikehomerun Guest

die kan ik wel is proberen die 300 6v heb ik nog liggen
    en die kokam cellen zat ik ook aan te denken.

15. mikehomerun

mikehomerun Guest

ik heb net het amperage gemeten van die dubbele motor met een 1390 prop en dat was : 4.8 amp.
    ik heb het ook gemeten van een enkele motor en dat was 2.2 dus is dat denk ik wel normaal. ik moet even naar me regelaar kijken of dat die goed is ( had ik nog liggen). kan het zijn dat hij hem er even uitgooit als de motor warm wordt. ik heb het wel eems gehad met een 10 amp regelaar nadat ik 2,5 lipo pakket achter elkaar had leeg gevlogen. en toen had ie het ook wel eens maar was hij ook goed aan temperatuur. ( heb er wel koelribben op).
    wie weet hoeveel ampere de motoren van gws mogen trekken?
    met vriedelijke groet michael

Deel Deze Pagina