info/foto's balanceerbankje?

Discussie in 'Zelfbouw turbines' gestart door salamander, 24 aug 2008.

1. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Ik ben enige tijd bezig om een turbine in elkaar te gaan zetten.

Aangezien ik even stil lig, vanwege een bestelde compressor die niet op voorraad is.
    Wil ik dus gaan beginnen om een balanceerbankje te maken.

Nu had ik al diverse ontwerpen gezien. Maar benieuwsgierig hoe jullie het gemaakt hebben. En met welke materialen.
    En zijn er speciale dingen waar op gelet moet worden?

Laatst bewerkt: 24 aug 2008
  2. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Hoi, hier mijn bankje. Dit ontwerp heb ik ooit een keer gezien in een blaadje gebouwd door Dolf Schelvis. Er zijn meerdere soosrten bankjes maar ze komen allemaal op hetzelfde neer, kijk ook maar eens op Adrie's site (index) die ik vandaag voor het eerst zag hier op het forum. Materialen zijn voornamelijk aluminium maar mag ook staal zijn als je dat makkelijker kan krijgen. Als het hele bankje maar een beetje stevig en star is zodat het ding zelf niet gaat resoneren. Momenteel ben ik hem nog iets precieser aan het maken voor m'n kleinere rotor's maar daar kom ik nog wel op terug. De foto's hieronder spreken aardig voor zich denk ik;

Grtz,
    Gerald

3. Jaap Gaasbeek

Jaap Gaasbeek

Lid geworden:
    22 apr 2006
    @Salamander

Hier mijn balanceerbankje, op het zelfde principe als die van mijn vriend Gerald Rutten.

Ik moet wel zeggen dat mijn balanceerbankje nog niet helemaal operationeel is!!! oeps moet ik ook nog afmaken.

Als je ergens een casetterecorder op de kop kan tikken (kringloop/oudijzer-recycling) dan moet je die gelijk arresteren, daar zit namelijk een elek motortje in met snaar, die is precies goed om je turbineas te laten draaien en produseert weinig trillingen.

Ook kun je Martin (Frema dus) benaderen die is nog veel verder met balanceren als wij hier en wil je best het 1 en ander vertellen, is een toffe gozer en heeft geen geheimen. Martin zal zich wel melden hier denk ik, weet ik wel zeker trouwens.

Hopende je wat verder geholpen te hebben.

Vriendelijke groeten Jaap Gaasbeek

Laatst bewerkt: 24 aug 2008
  4. Trin

Trin

Lid geworden:
    30 nov 2008
    Ziet er allemaal zeer mooi uit maar er wordt niets gezegd over de werking. Weet er soms iemand een linkje waar de basics van de balanceerbank uit de doeken wordt gedaan? Het is allemaal nogal nieuw voor mij.

5. Gerald Rutten

Gerald Rutten

Lid geworden:
    6 mei 2005
    Hoi Trin, effe dit draadje doorlezen, staat al een hele hoop info in.

balanceermachine-tekeningen-gevraagd-enz-enz

Groetjes,
    Gerald

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015

Deel Deze Pagina