Hallo Allemaal, ik ben van plan om sinds lange tijd weer eens iets met mijn oude rc hobby te gaan doen. Echter: ik wil er (in eerste instantie) niet te veel geld aan uitgeven. Ik heb al wat onderzoek gedaan (prijzen vergeleken op quartel.nl, pkracing.nl en verspaget.nl) en kom tot de conclusie dat Carson en Protech de goedkoopste modellen aanbieden. Ik heb echter geen enkele ervaring met beide merken. vanuit vroeger (als in twaalf jaar terug) ken ik alleen maar Kyosho, Tamiya, Associated, Losi, HPI en Traxxas. Kan iemand mij vertellen of deze merken betrouwbaar zijn en welk merk eventueel de voorkeur heeft? Ik ben overigens geïnteresseerd in de 1:8 of 1:0 off-road modellen. Bij voorbaat dank, John Ps. Schitterend forum! Een schat aan informatie!
als je info wilt over de carson wildcat (2 wheel drive stadium truck 1:8 ) moet je bij rc GEk zijn die heeft hem nu 3 weken en hij rijdt lekker al zeg ik het zelf. maar is het dan een wagen om mee te bashen of voor competitie verband (buggy) als je hem gewoon neemt om een beetje rond te bashen zou ik ook kijken naar de andere merken die je noemde dan haal je toch een betere kwaliteit in huis 8)
Ik heb zelf een Carson off-road Fighter II. ( 1:8 ) Leuk autootje kunt er lekker meer rond rijden, vooral offroad bashen is er vet. Heb er opzich niet veel problemen mee, alleen is dan ongeveer 2 jaar de trekstarter kapot gegaan. Dit kun je wel zelf maken maar je blijft het probleem houden, dus ik wel dan ook een Startbox kopen. Het bestellen van onderdelen is geen probleem, want bij PK-racing hebben ze bijna alle onderdelen. Het is een mooi beginners model, lekker motertje waar ik overigens nooit problemen mee heb. Goeie power om eens lekker door het zand te gaan rijden. In ieder geval heb ik er erg veel lol mee
Heey ik heb ook een carson wildcat ook 1:8 en ongeveer hetzelfde model als panda, Dus ik kan het je aanraden, Ik heb geen problemen met de motor, de laastste tijd hoef ik maar 2 keer te trekken voordat ie loopt, Dus suc6 ermee Rick
Hoi John, Mij is verteld dat een merk als protech standaard al snoei hard gaat en er dus meer weinig aan op te voeren is. Mocht je dus later sneller willen is dat met protech moeilijk. Een merk als carson is wat dat aangaat al beter wat opvoeren c.q. verbeteren betreft. Ik zelf heb hele goede ervaringen met HPI over het algemeen wat duurder maar dit merk heeft toch mijn voorkeur. Het prettige van HPI is dat het nog prima op te voeren c.q. te verbeteren valt. Op deze manier houdt je toch zelf de kosten in de hand en kun je later altijd beter en wel met dezelfde auto!!!! Groeten Robert,
Protevh snoeihard?? L :lol: L hooguit die xt-4 waar een beetje vaart in zit, de rest zijn echte beginner auto's waar nog wel wat maar zeker niet zoveel als de hpi aan op te voeren valt. Mijn ervaringen wat betreft Protech is dat het leuke auto´s zijn voor weining geld maar je moet echt geen kwaliteit verwachten... het zijn allemaal van die kleine dingentjes zoals een trekstartje hier en een tankje daar... Van Hpi krijg je ook echt waar voor je geld waar je later ook nog wat aan hebt....
Tja das weer persoonlijk, feit is wel dat de prijs kwali verhouding goed is. Een zeer leuke auto is de Enigma xs sport Vrij goedkoop, en bij krikke.net in de aanbeiding, Zeer robuust uitgevoerd, veel hopups..
Ik zou voor de carson gaan Ik heb zelf een carson cr-4 alleen ben nu over gegaan op een serpent vector. Maar het zijn naar mijn idee redelijk goede auto's en gaan ook aardig hard.
ben niet helemaal met je eens over de Protech op voeren. Ik heb zelf een Protech Nitro Tech tuned version die ik nog extra heb aangepast en ook de cilinder gepoort. Met mijn Protech kan ik een 235 mm auto 2WD bijhouden en ik zal je zeggen dat die niet echt zacht gaan. Op topsnelheid kom ik tekort, maar in de bochten is de Protech sneller.
Iedereen bedankt voor de antwoorden en tips. Als ik nu iets aan zou moeten schaffen zou het dus een Protech worden (ik ben niet geïnteresseerd in upgraden/tunen, ik wil gewoon een low budget auto..). Echter: ik ben vanavond bij mijn broer geweest en kon zijn (bijna niet) gebruikte Kyosho Inferno MP-5 meenemen. Er zit een gloednieuwe Force 3,5 cc motor in. Nu nog een startkist, wat brandstof en wat kleine knoei (de afstandbediening heb ik al) en dan kan ik weer eens serieus beginnen.