De inschrijving voor de laatste NK-F5J wedstrijd van 2023 is geopend. Het inschrijfformulier is te vinden op de F5J website onder Wedstrijden -> Wedstrijdkalender 2023. Wedstrijdkalender 2023 – F5J Het inschrijfgeld bedraagt € 15,= Dit geldt voor alle deelnemers. Voorafgaand aan de wedstrijd zullen we in het kort de wedstrijdregels en local rules bespreken. Ook wordt ter plekke een jury samengesteld. Aanvangstijdstip en tijdschema: 9:30 Veld gereed maken 10:00 Briefing 10:15 Start wedstrijd 16:00 Laatste ronde is begonnen. Voor info over de modelvliegclub Dalfsen kun je terecht op: https://rmf-friendship.nl
De eerste inschrijvingen zijn een feit. Wie volgt? Arno de Bliek Geert van Melick Gerard du Buf Daan Burema Frank van Melick Peter Zweers
Ik heb wat gevonden, woensdag 13 september en 2 dagen voor de wedstrijddag. Ik ga van het eerste uit.
De wedstrijd is op zaterdag, om een beetje de tijd te hebben om Gliderscore in te richten en iedereen over de indeling te informeren sluit de inschrijving op Woensdag 13 september om 19.00 uur. Mocht er twijfel zijn over het weer wordt uiterlijk vrijdagavond 15 september om 20.00 uur beslist of de wedstrijd doorgaat. Kan geen enkele reden vinden om NIET in te schrijven
Als je meedoet, hebben we twee houten modellen aan de start en zorg ik voor een prijsje voor de beste van de houtvliegers.
Misschien doe ik wel mee met mijn Xplorer, zolang ik maar geen ballast nodig heb. Ik heb geen passend systeem. Wel een erg leuk idee om een prijs voor de beste houtbouw te geven.
Voorlopig 8 deelnemers, waaronder nieuw talent Arno de Bliek Geert van Melick Frank van Melick Daan Burema Peter Zweers Gerard du Buf Robert Blacquiere Jan Spoelstra
Zover ik weet is er 1 afmelding en 2 nieuwe deelnemers, aanmelden kan nog tot woensdag avond. De weersverwachting is prima, laten we er een mooie dag van maken. Arno de Bliek Frank van Melick Daan Burema Peter Zweers Gerard du Buf Robert Blacquiere Jan Spoelstra Peter de Vrijer Karel van Baalen
Gestaag groeit het aantal deelnemers, maar er kunnen er nog wel enkele bij. Bijvoorbeeld van de organiserende club Dalfsen, maar iedereen met een elektrozwever is welkom. Altis loggers en de nodige hulp is aanwezig, de weer voorspelling is prima dus wat houdt je tegen. De tot nu toe ingeschreven deelnemers, je aanmelden kan nog tot morgenavond een uur of 8. Arno de Bliek Peter de Vrijer Frank van Melick Daan Burema Peter Zweers Gerard du Buf Robert Blacquiere Jan Spoelstra Karel van Baalen Knut Bündgen Rob Mietus Gertjan Siemons Brian v/d Gouw Loet Wakkerman
De laatste NK wedstrijd van 2023 was een spannende. De hele dag zou er bijna geen wind zijn en mede door de hoge bewolking kwam de thermiek maar moeilijk opgang. Karel, Arno en ikzelf waren de kanshebbers op de titel. Met veertien deelnemers hadden wij een aardige opkomst. Mooi om te zien dat het noorden ook goed vertegenwoordigd was. En wij hadden weer een houtvlieger, die niet onverdienstelijk meevloog. Ook in Dalfsen drie andere namen op het podium dan in Reuver en Losser. Volgens mij een unicum, het laat zien dat in 2023 er niemand echt bovenuit stak en dat er een brede basis van goede vliegers is. In de voorlopige uitslag heeft Frank gewonnen, dit voor Loet en Rob. Podium gefeliciteerd, goed gevlogen. Mede een mindere tactisch inschatting in ronde 5 en pech in ronde 6, een rolroerservo die net voor de start kapot ging en ook. Oh eens tijdens de vlucht vaak naar de maximale uitslag ging, uit eindelijk zelf 4de voor de dag. Maar voldoende voor het NK 2023. Ronde 5 en 6 waren erg uitdagend. De voorlopige uitslag van NK. 1. Peter, 2. Arno en 3. Karel Dalfsen weer bedankt dat wij gebruik mochten maken van jullie veld, het is altijd de moeite waard om te gast te zijn.
Als een van de noordelijke herintreder was het een hele leuke wedstrijd. Helaas door eigen stomme schuld 2 vluchten verprutst omdat ik de altis bij het plaatsen tussen de regelaar en ontvanger op de verkeerde uitgang had geplaatst dus wel stroom, dat had ik gecheckt, maar geen motor activiteit. Dus bij de start .... Dat was bij de eerste ronde zo en toen ik van model switchte, door een los contact in het lichte model, ja ook door het swappen, weer het zelfde probleem regelaar/altis combo op ext port van ontvanger.... Dat resulteerde eigenlijk dat ik al 2 vluchten door eigen slechte voorbereiding niet echt meer punten kon scoren. Wel leuk om te zien dat een kistje (2.5m) van onder de 1000 euro toch zich heel goed kon meten met de grote jongens. De les die ik hier geleerd heb is dus gewoon altijd met altis in de kisten vliegen, nooit eruit halen. Als ik terug kijk naar hoe de wedstrijd verliep was het voor mij weer stuk ontspannender, top! Dank voor de inspanningen en tijd aan de wedstrijdleiding, dank voor positieve support van andere deelnemers en dan als laatste dank voor de faciliteiten van de club in Dalfsen. Goede koffie lekkere snacks Top!
Bedankt voor de organisatie en Friendship voor het beschikbaar stellen van het veld. Was leuke wedstrijd. Prima weer en toch lastige omstandigheden. Veel geleerd!