Hi, Al een tijdje loop ik met het idee een 'eigen' electro-heli te gaan ontwikkelen / bouwen. Daarbij zou ik eigenlijk willen samenwerken met kundige en creatieve geesten die dit forum 'bewonen'. Van elkaar leren is hierbij een uitgangspunt; een uitstekend vliegende heli maken het beoogde resultaat. Ik streef hierbij er niet naar de perfecte 3D machine te ontwikkelen...... of een leuke micro.... Eigenlijk zou ik een nieuwe, (redelijk) betaalbare CP beginnersheli willen ontwikkelen. Zie het maar als de verbeterde eco8........ Het spreekt voor zich dat we een breed scala aan expertises nodig gaan hebben. Ontwerp van de heli is een maar ook kennis van, en de mogelijkheid tot bewerking van carbon en aluminium, electronica etc etc..... is vereist. Derhalve deze interesse check. Zijn er mensen die zin hebben d'r aan mee te gaan werken? Zo ja, laat even een berichtje achter waarin je aangeeft wat je leuk vindt om te doen en wat je expertise is..... en die mogen best breed gedefinieerd zijn. Alvast bedankt ! Groet, vincent
Ik test de crashbestendigheid wel voor je :lol: Erg leuk idee, maar ik denk dat de uitvoering erg moeilijk haalbaar zou zijn. Grotendeels omdat iedereen over het algemeen behoorlijk ver uit elkaar wonen. Neem eens een kijkje op de site van Christiaan Hof (chof op het forum)(site: http://members.home.nl/chof/ ) die heeft ook een heli volledig zelf gefabriseerd.
:lol: Ik had het er bijna in het eerste bericht al bij gezet '... wat er ook gebeurd Michel S. zal als testpiloot worden uitgenodigd....'. 8) Ik begrijp en deel je zorg. Heb er ook al wat langer over na gedacht.... Ik heb d'r wel wat ideeen over. Het is i.i.g. niet mijn bedoeling om dit binnen een maandje te ronden.... de inzet van personen is derhalve gespreid en afhankelijk van hun eigen wil..... Ik stel me zo voor dat een een aantal 'die-hards' wat vaker tesamen gaan komen... en het merendeel via het web kan advisren. Misschien goed om nog even te noemen dat het mij een goed uitgangspunt lijkt zoveel mogelijk bestaande onderdelen (uit de diverse hedendaagse heli's) te gebruiken wanneer deze voldoen..... zo wordt het 'bouwen van onderdelen' geminimaliseerd en kunnen we vooral praten over de beste oplossing (via het forum?)..... Voor het frame zie ik overigens wel de behoefte om iets nieuws te maken..... De site van Christiaan heeft me enige tijd terug aan het denken gezet. Vindt het gigantisch wat die kan en heeft gemaakt. Stille hoop is dan ook snel een positieve reactie van hem te mogen begroeten. Groet, vincent
Het idee spreekt me zeker aan! Bruikbare Heli-Expertises heb ik alleen niet.. Wellicht kan ik die nog tijdig ontwikkelen .
Om het wat te concretiseren.... Als je de lipoly als uitgangspunt neemt..... Ik vind de aandrijving van rotor en heck bij de lipoly erg mooi (is ook erg stil..)... maar ik 'haat' o.a. het frame en de opbouw van de heck van deze heli..... mijns inziens is hier verbetering haalbaar..... Zo zou ik naar ieder essentieel onderdeel willen kijken...... Groet, vincent
OK, Een van de ideeen die bij me leefde was het maken van een lichtere T-Rex variant. Ondanks dat ik deze heli nog niet 'in 't echt' heb zien vliegen denk ik dat het een leuke heli is maar dat zijn gewicht 'm in de weg staat.... dus waarom geen lichter frame? Daar de T-Rex mijns inziens niets anders is dan een mini raptor heb ik het raptor CCPM frame als uitgangspunt genomen. Richard, nog bedankt voor de foto's!! Dan ben je al even bezig en zie je de volgende foto's op rcgroups...... Align, de makers van de T-Rex hebben al een nieuwe variant (X-400) op de markt met een ander frame.... (nog?) geen CCPM en (nog?) geen carbon maar dat zal niet lang op zich laten wachten...... meer info op http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=310558 Heren, ik stop met het ontwerp van een eigen heli.....ik ga in het voorjaar gewoon de X-400 bestellen. Michel, Fabian, dank voor je reactie....... Groet, winkje
@Tadango, Dat niet. Die posting was nog in het stadium van creatieve brainwave.... veeg allerlei goede dingen bij elkaar en kijk eens of je daar een heli van kunt maken. Echter, het enthousiasme en de vele aanmeldingen die ik heb ontvangen ( :lol: ) vertelden me dat ik het grotendeels zelf zou moeten doen en nou kan ik best veel, maar zeker niet alles :cry: Dus dan maar een bestaande heli gaan verbeteren. De T-Rex heeft me sinds z'n introductie al aangestaan en de problemen met zijn gewicht zijn ook al langer bekend. Leek me een reeel startpunt...... Overigens, op RR wordt d'r nu ook over gesproken ( http://runryder.com/helicopter/t146875p1/ ) :lol: :lol: :lol: De problematiek rond de juiste motorisering voor de T-Rex (en daarmee hopelijk ook voor deze nieuwe X-400) lijkt richting oplossing. Op RR hebben ze nu een aantal alternatieven die zeer acceptabel zijn..... Groet, winkje
Ik denk ook dat je beter kan gaan "verbeteren" aan een bestaand ontwerp. Als je van nul begint mag je je verwachten aan een hele berg verrassingen en onvolkomendheden. Het is een vergissing te denken dat fabrikanten niet (genoeg) over hun ontwerp hebben nagedacht, en een aantal ingenieurs/ontwerpers overtreffen of verbeteren dat doe je dus helemaal niet één twee drie.... Ik denk dat deze gedachte vele mensen heeft weerhouden. Hey, hou ons op de hoogte van je ontwerpen/verbeteringen! Interactie werpt toch vaak positieve vruchten af! Succes!
Zou toch leuk zijn als je de paar minpunten van de lipoly zou kunnen aanpakken Nieuw frame ontwikkelen waar lipo's tussen passen, beter hoofdtandwiel en de heck (als je dat echt nodig vindt )
Nee, erg dom Alleen ervoor maar dan kan je geen super dikke lipo's erin gooien Naja. Ben wel benieuwd waar dit project op uit loopt