Met de zoekfunctie kom ik er niet uit.. Weet iemand een interface schakeling voor de FMS simulator en de Multiplex Europa Sprint onder Window 98?? Vast dank!
Is dat niet een gelijkaardig model aan de MC2010 en 2020 ? in dat geval heb ik er nog wel eentje liggen (2 infeite serieel en LPT-poort) ik zou zeggen post of stuur eens een foto van je zender en dan kan ik het zeggen. Kris
Kris, De MC 2010/2020 is een andere zender. Maar ook vorzien van een 5-polige DIN aansluiting. Ik weet dus niet of de aansluitingen hetzelfde zijn als in de Europa/Sprint. Ik zoek dus een schakeling om op de seriele of parallele poort aan te kunnen sluiten en de FMS simulator te kunnen bediene. Groet, Cor
De pinbezetting op de DIN-plug van een Europa Sprint is gelijk aan die van de overige MPX-zenders. Je kunt dus de gegevens van de MC2000- en van de MC3000-serie gebruiken.
Kris, Naar aanleiding van het antwoord van Jan blijkt dus dat ik gebruik kan maken van het interface kabeltje zoals jij in bezit hebt. Kun je mogelijk vertellen hoe de inface is opgebouwd? Componenten, pinbezetting en dergelijke?? Groeten, Cor
Het simpelste kabeltje is de 'simple interface' uit de handleiding van FMS, 1 weerstand en 1 zenerdiode op de LPT poort, werkt perfect zonder storing, de connectoren zijn nog de duurste onderdelen. Die seriele interface is ook uit de FMS handleiging, er zit geloof ik 1 transistor en een paar weerstandjes in, werkte ook van de eerste keer. MAAR beide niet onder XP, met PPJoy heb ik de LPT versie nog wel aan de praat gekregen onder XP maar dan ging m'n printer niet meer :-( onder Win 98 werken ze beide perfect. Als je interesse hebt, ik wil ze voor een zacht prijsje wel kwijt ;-) Kris