Aangezien ik o.a. in een hangaar werk, leek het me wel leuk om in de lunch pauze lekker indoor te vliegen. Ik toestemming gevraagd om te vliegen, kreeg ik als antwoord dat ze geen gevaar zagen in zo'n modelvliegtuig maar in het zendsignaal, immers GSM in de hangaar is ook verboden. Het ging niet eens om de echte vliegtuigen maar om explosie/brandgevaar gevaar van b.v. afgesloten oliepullen, open fueltanks e.d. Ik snap zelf ook wel dat in de praktijk de kans daarop 0,0 is maar ja, regels zijn nu eenmaal regels. Als ik ze zwart op wit kan laten zien dat onze zenders geen gevaar op leveren dan kan ik dus vliegen. Mijn vraag is dan ook; weet iemand misschien een manier dat ik aan kan tonen dat onze zenders geen gevaar opleveren? Alvast bedankt.
mischien niet over het zend vermogen maar denk ook even over een eventueel klein vonje uit je motor (stofje tussen de borstels ofzo) ik denk dat die een veel groter gevaar zouden kunnen opleveren (tja ik weet niet of het natuurlijk niet of het wel of niet walmt van de benzine/olie/diesel dampen in zo'n hangar) groet, vinze
Explosie gevaar door je modelbesturings zender lijkt mij heel erg ver gezocht. Net als door GSMmetjes overigens. De enige problemen die een modelbesturings zender zou kunnen veroorzaken is het in de war schoppen van één of ander testapparaat waar een microprocessor in zit en dat slecht of heel niet is afgeschremd. Verder zie ik absoluut geen enkel gevaar. Het enige gevaar van GSMmetjes is volgens mij de manier weerop er mee omgegaan wordt. Ik heb vaak genoeg mensen als een halve zombie zien lopen terwijl ze in een heftige discussie waren over de telefoon. Het resultaat was dat die persoon niet keek waar hij liep en z'n kop lelijk stootte. Overigens in de hangaars worden toch ook de radio's van de kisten getest door even de toren op te roepen? Die zenders zijn wel even wat sterker dan al die GSMmetjes en modelbesturingszenders! Wat Vinze schrijft zou ook nog een hele kleine mogelijkheid kunnen zijn. Ik denk alleen dat er dan toch een flinke hoeveelheid van die dampen in de hal moet hangen. Als dat zo is zouden wij moeite moeten hebben met het ademen.
Nee, er hangen absoluut geen dampen in de hangaar!!!! Radio's worden niet in de hangaar getest. Er is totaal geen explosie gevaar maar het probleem is dat ik niet overtuigd moet worden maar de leiding. Ik moet dus zwart op wit kunnen aantonen dat onze zenders geen gevaar oplevert.