Ik heb net mijn nieuwe fpv set geïnstalleerd en bij mijn derde testvlucht raakte ik gedurende ongeveer een seconde mijn besturingssignaal kwijt (wel perfect videosignaal). Dit gebeurde op nog geen 200m van mij. Ervoor en erna ben ik zonder problemen verder geweest. Setup: Video: -1.2ghz 400mW tx/rx -Sony ccd color met OSD 480TVL besturing: -Spektrum DX6i 2.4GHz -Spektrum AR6255 De video tx en de ar6255 zijn geplaatst op ongeveer 30cm van elkaar. Wat kan het probleem zijn? Mijn besturing valt dus weg voor mijn video...
Bovendien gaat 1,2 Ghz TX niet goed samen met 2,4 Ghz RX, ongeacht of er 30cm of een meter tussen zit. Het verbaasd me dat je nog normaal kunt vliegen ermee. Je TX golflengte in nagenoeg twee keer je RX golflengte, dus ontvanger word hardstikke doof met 400mW in z'n oor te schreeuwen . Oplossing is met één van beide frequenties naar een niet harmoniserende frequentie te gaan, EN indien mogelijk maximale afstand van elkaar!
zet de video op kanaal C Misschien wel handig om een AR7000 te gebruiken. Ik kwam tot 1.1 km met een dx7 en een ar7000 de ar6100 viel na 200 meter al uit. succes