is 3mm balsa hout ook te koop bij de bouwmarkt

Ik heb nog nooit balsahout bij een bouwmarkt gezien, dus zal je daarvoor naar een "echte" modelbouwwinkel moeten gaan (in de "houthandel" is wel balsa te koop, maar dit is niet speciaal bedoeld voor (vliegtuig)modelbouw, en zeker niet standaard in 3mm plankjes leverbaar) ......

Ik heb het wel gezien bij Nijhoff in Baarn. Maar een landelijke keten zoals Gamma e.d. heeft het niet. Nijhoff in Baarn heeft ook Berkentriplex ikn grote platen voor een goede prijs.

gait zei:
Ik heb het wel gezien bij Nijhoff in Baarn.....
Ik heb het daar nog nooit gezien, zelfs niet in het "vreemde-houtsoorten-hoekje" ....... (maar het kan zijn dat er ooit een blok "verdwaald" tussen gelegen heeft .... maar dan is het zeker niet van "modelbouwkwaliteit" geweest) .......

De enigste bouwmarkt die balsa verkoopt is de Gamma, maar dat balsa is niet echt voor ons doel te gebruiken, alleen maar voor spantjes en andere "zware" onderdelen. Het staat daar in het rek als hobbytriplex en de meeste platen zijn zo krom als een hoepel. Dus absoluut geen modelbouwkwaliteit.

Als je een goede plaat vind kun je die gebruiken voor rompspanten en rompzijdelen, meer kun je er niet mee doen in de modelbouwwereld.

Ik heb hobby-triplex van de gamma o.a gebruikt voor m'n drijvers en heb er ook een paar spantjes voor een vleugel van gezaagd. Werkt prima.

Back