Hallo allemaal, Zou dit iets zijn voor een beginner? En is deze verder compleet? Modelbouw vliegtuig spanwijdte 185cm Bieden Modelbouw vliegtuig spanwijdte 185cm Bieden https://link.marktplaats.nl/m1879323117?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Dat is een Piper Cub met een brandstofmotor. Als je een goede instructeur hebt, die je het vliegen gaat leren misschien. Mijn ervaring met Piper Cub's is, dat je ze behoorlijk netjes met rudder moet sturen om er een fatsoenlijke start mee te maken en nette bochten. Heb je ervaring met methanolmotoren? Ik zou elke beginner tegenwoordig aanraden om met een kist met electromotor te leren vliegen. Er komt dan al genoeg nieuws op je af. Succes met je vlieglessen.
Ja klopt, het lijkt me leuk om het op te bouwen en dan bij de vliegclub hier in het dorp iemand ermee te laten vliegen en die mij het ook kan leren. Kunt u zo zien dat het helemaal compleet is? Of zou er nog een ontvanger bij moeten oid?
Ik zou persoonlijk zoiezo anno 2022 als eerste leertoestel elektro nemen en als brandstof je interesse heeft als tweede een brandstoftoestel. Effe geen "gedoe" rond je hoofd, batterijen laden en veel vlieguurtjes maken Piper zou ik zoiezo nooit in die grote kopen, zijn andere toestellen (hoogdekkers) die tien keer beter vliegen.. een tundra bvb of volantex trainstar ofzo.
Ga EERST naar de vliegclub in het dorp om te overleggen hoe en wat en koop DAN pas je eerste vliegtuig.
electrisch hoeft niet.. brandstof is MET INSTRUCTIE juist handiger. instructeur start en stelt af, gaande het lessen leert hij dat de leerling. daarna is het knallen.. tanken en door. niet dat gerommel met aantallen accu's of tijdens de dag laden op het veld. maar dat is mijn mening, ieder persoon moet electrisch pakken als ze dat leuk vinden, of brandstof als ze daar interesse in hebben tegelijk, als complete beginner meteen een toestel bouwen, met brandstof erin, is niet de meest handige start. ik zou de advertentie afraden... qua geld is de set het wel waard denk ik. motor bv is het al waard. maar als je het als RTF wilt zien, denk ik dat de zender wat oud is, en waarschijnlijk een reeks electronica etc ook. overleg op je club. wie weet hebben ze een club leskist..