Mijn HK wingcam heeft het altijd goed gedaan. Gisteren nog gebruikt, de meeste beelden waren goed maar op een bepaald moment (na het losmaken van de tape) zijn de afbeeldingen en video's niet goed meer. Hij geeft nu bijzarre kleuren weer op alle heldere/ felle punten in een opname. Weet iemand wat er aan de hand is? HD Wing Camera 1280x720p 30fps 5MP CMOS
Ik heb niet zo'n camera, maar wil je wel proberen te helpen. Wat bedoel je eigenlijk met het losmaken van de tape?
Ik denk dat de connectie lens / moederbord een los contactje heeft of je lenselement zelf. Druk even tegen de lens om te bepalen of het de lens is, anders een soldeerbout op de contactjes houden (als je erbij komt) zit er een kabel tussen lens en print, dan kijken of deze nog goed in de houder zit.
Ja hier moet je geluk mee hebben om dit te kunnen repareren. Ik heb ook een ccd cam waarbij bij een crash printplaat ingescheurd was maar wel gewoon werkt alleen de kleuren kloppen niet tenzij je er een beetje op drukt.
Bedankt voor jullie (meelevende) reacties. Deze speciale camera is voor de geinteresseerde tegen vriendenprijs natuurlijk te koop. Zowel voor paddo als IR liefhebbers Afgaande op jullie reacties heb ik een beetje harder dan normaal op de lens/printplaat geduwd. Het blijkt idd dat het een scheurtje of los contact is, want in een bepaalde positie is het beeld weer goed. Of ik het kan repareren weet ik niet, maar dan moet ik eerst rustig de boel loshalen. Voor mij een klusje om te proberen als ik wat meer tijd heb. mvg Ernani