Is Realflight 3G goed of zijn er betere?

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Lainke, 2 jan 2006.

1. Lainke

Lainke Guest

Hoi,

Ik heb een tijdje geleden Reflex XTR gehad en was daar tevreden over maar ben helaas de dongle kwijtgeraakt. Nu ben ik dus terug op zoek naar een simulator. Ik vlieg met zowel heli's als vliegtuigen, dus een all-a-round sim zou leuk zijn.

Zelf was ik zeer tevreden van reflex maar kan van iemand realflight 3G overnemen met dummy zender. Nu was ik wel van plan eerst hier even te polsen wat nu de beste sim is. Ik hoor hier telkens 2 namen vallen, reflex en aerofly. Nu is dus de vraag wat ik zou nemen? Terug een nieuwe reflex of zoeken naar een aerofly of de realflight 3 G?

Wie helpt me uit deze beslissing?

2. wrobijns

wrobijns

Lid geworden:
    13 apr 2004
    Het nadeel vind ik de dummy zender.
    Die is wat plastic, knullig, voelt goedkoop aan :|
    En om je zender te gebruiken moet je och die zender er tussen doen, als interface.. (of is dit niet meer zo bij G3?)

Voor Heli's vond ik G2 net zo als AeroFly Professional aanvoelen,... aardig.
    Reflex is beter voor Heli's
    Voor vliegtuigen heb ik alleen Reflex geprobeerd.. Maar hierin schijnt AFP beter te zijn.

3. nike-o

nike-o Guest

Ik ben zeer tevreden over de G3. Bij reflex heb je wel mooiere beeldkwaliteit.Bij DND modelbouw,kromstraat in ranst kan je de 2 uitproberen op een groot scherm.

4. M-thing

M-thing

Lid geworden:
    27 sep 2003
    Blijkbaar heb jij alleen ervaring met de G2. De G3 gebruikt, net als de G2 een dummyzender als controller en als interface voor gebruik met je eigen zender. Deze dummy is echter wel een Futaba kast met de sticks zoals die ook in de zenders gebruikt worden. Één van de leuke mogelijkheden van de G3 is de mogelijkheid met behulp van 'dummy' en eigen zender op een split screen te vliegen met elk een eigen vliegtuig. Altijd leuk als je je dogfights wil trainen.

Op het forum heeft men het idd vaak over Reflex en AFP, maar aangezien er het afgelopen jaar van de G3 via de Nederlandse en Belgische winkels bijna 500 stuks verkocht zijn, lijkt de G3 er ook één om rekening mee te houden.

Groeten,

Marcel.

5. bjlevi

bjlevi

Lid geworden:
    7 okt 2004
    Ik vind het juist fijn om met de Game Controller te vliegen.
    Met je eigen zender worden de potmeters belast en loop je elke keer met je accu te klooien.

6. Tadango

Tadango Forum veteraan

Lid geworden:
    25 jun 2003
    potmeters moeten dat makkelijk aan kunnen ;) Door de leerling aansluiting goed te gebruiken wordt het HF deel uitgeschakeld, dan maakt de accu ook niets uit.

7. cliff

cliff

Lid geworden:
    22 jul 2005
    Sterker nog...
    Het is juist goed om je eigen accu's in de wintermaanden ook te gebruiken.
    Hou je ze lekker in conditie...

8. Duccan

Duccan Guest

In de winter vlieg je tog ook? Ik in ieder geval wel :p

9. Wartexx

Wartexx

Lid geworden:
    2 mei 2004
    ik heb ze alle drie mogen proberen,
    reflex grafics prachtig vlieggedrag goed
    realfligt demo lelijk slecht
    earofly pro deluxe grafics goed vlieggedrag goed
    maar ik prefereer earo fly pro deluxe, waarom , dat weet ik ook niet.
    Ik vind het leuker om daarin te vliegen

10. narfer007

narfer007

Lid geworden:
    31 jan 2005
    Ik was laatst bij Q hier in de buurt. en daar kan je AFPDL ook uit proberen.
    Maar dat ging bij mij voor geen meter (in real ook niet maar goed)
    denk alleen eerder dat het aan de kalibratie lag van de zender ofzo,
    want het was alles of niets. en dat vliegt dus echt niet :?

En toch denk ik als ik een Sim koop dat het AFPDL wordt :oops:

11. Lainke

Lainke Guest

Ik heb nu AFPD gekocht en ben er tevreden over, vroeger had ik reflex en die vond ik persoonlijk een tikje beter, maar dat is puur eigen mening. Maar heb helemaal geen spijt dat ik AFPD gekocht heb.

Deel Deze Pagina