Italiaanse Finesse

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door rotormania, 11 jan 2010.

  1. rotormania

    rotormania

    Lid geworden:
    18 jun 2008
    Berichten:
    257
    Locatie:
    roterdam
    Ik ben gestart met het bouwen van een MSH Protos versie 2010 ( de met de rode canopy en devil blades).
    Het bouwen gaat bij mij nooit erg snel want ik neem mijn tijd.
    Het door nemen van de RTFM op cd-rom.
    Doornemen van alle onderdelen controleren of alles aanwezig is.
    Het aanvullen van de externe hardware zoals servo's, gyro,enz.
    Daar het de Protos Carbon is met brushless en esc en rotorbladen zal het best wel meevallen.
    Het raadplegen van het internet voor alle pro's en pre's valt het op dat het toch wel een raspaardje is en in het geheel niet te vergelijken is met
    de door mij nu gebouwde Trex500.
    Wat opvalt is dat hij wat kleiner is dan een Trex500 ondanks de zelfde maat rotorbladen,als je een 450 en een 500 naast elkaar zet past de Protos er mooi tussen.
    Voordeel is dat ik de hyperion 6s2600 lipo's ook op deze heli passen,
    met een 15t tandritsel en stock motor is met normaal vliegen een tijd van
    12 minuten geklokt.
    Het doornemen van de RTFM kwamen geen vragen op dus dat zeg wat over de duidelijkheid.
    Een nootje van kritiek is het missen van elke vorm van de afstelling van de heli, gezien de doelgroep de ervaren bouwer/vlieger zal dit mijn in ziens
    niet nodig zijn maar dan toch!
    Het bekijken van de onderdelen en het sorteren van de bouw groepen geef een indruk van de hoge kwaliteit van deze kit.
    Ik miste zo als eerste indruk niets nou misschien toch wel!
    Ondanks de aanwijzingen om locktide (borgmiddel voor de schroefdraad in metaal) te gebruiken blonk deze door afwezigheid!
    Maar een kogelkop ruimer om de ball links op maat te maken zit er nu wel weer in!
    De lagers die gebruikt zijn waren in mijn kit (misschien kan dit van te leverenkits verschillen)waren voor 80% van SKF en de rest te klein om voor mij te lezen.
    Volgende week begin ik met bouwen en dan meer lees voer.
    gr martin
     
  2. Chanq

    Chanq

    Lid geworden:
    24 nov 2008
    Berichten:
    202
    Ik vind het al knap dat je zolang kunt wachten ;) Als ik eenmaal zo'n kit heb dan wil ik er ook graag mee bezig. Verder ben ik van mening dat elke heli wel pluspunten heeft, de Protos is natuurlijk erg licht en kan ook erg snel zijn maar de T-rex is wijd verbreidt en is meer crash bestendig. Zo is er ook nog de Compass Atom 500 die door sommigen ook als raspaardje wordt bestempeld.

    Veel plezier met de bouw en veel foto's maken hé, daar zijn we hier gek op ;)
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.275
    Locatie:
    Rotterdam
    Bij mij staat ie inderdaad in de kortste keren in elkaar, waarna ik meestal braaf de handleiding pak om te zien of ik nog iets fout heb gedaan....

    Protos staat idd goed bekend op het forum. Ik heb wat mensen gezien die met versie 1 een ontploffende tailcase hadden gehad, maar datis allemaal al opgelost.
    Enige wat ik niet zeker weet is of de problemen met de regelaar al ondervangen waren. Deze schijnt redelijk warm te worden.
    Let wel: dit is van dit forum af, ik heb er zelf geen ervaringen mee.
    Misschien dat een protos veteraan dit aan kan vullen?

    En graag foto's erbij :D

    Succes met bouwen!
     
  4. rotormania

    rotormania

    Lid geworden:
    18 jun 2008
    Berichten:
    257
    Locatie:
    roterdam
    Ja dat probleem had ik ook gelezen en aangekaart op een ander forum.
    Oops , foutje dat was de oude 60A regelaar nu komt de kit met een
    80A regelaar.
    Dat met die Trex500 klopt wel daarom zeg ik er ook bij
    dat ze niet met elkaar kan vergelijken.
    Ik vlieg nu met de Trex500 en dit is een heerlijke machine enorm stabiel.
    En daar ik geen 3d vlieger ben is het bij mij al snel prima.
    Een beetje vreemd om deze heli's met elkaar te vergelijken als je er niet alles uit haal wat er in zit.
    Ik vind het juist leuk om keuze te hebben en de lucht niet te vullen
    met vliegende stofzuigers(grapje Align is een van de grootste stofzuiger fabrikanten van het oosten).
    Als je diverse onderdelen bekijkt komen er vele van Align zelfs grof en lomp over. En daar zal wel een stukje verschil van het gewicht in terug te vinden zijn.
    Maar de EEN snaar aandrijving is toch wel een brilliante vondst!
    En de voortdurende verder ontwikkeling van MSH zeg ook wat over de vast houdendheid en geloven in je product.
    Ik kan nog de eerste Trex450 herrineren die ik kocht,
    dit was op de beurs in Dordtmund direct vanaf pallet met brushless motor en regelaar voor de prijs van €99,00.
    Een ieder ging te keer goedkope rommel kan nooit goed zijn copie van Thunder Tiger en ga zo maar door.
    Op dit moment kan ik zacht concluderen dat ze nu toch wel 60% van
    het markt aandeel hebben wereld wijd.
    Maar door verbeteren en inoveren zijn ze van ver gekomen.
    En ja er zijn genoeg eendags vliegers en merken, maar die vallen toch wel
    door de mand.
    En of je nu voor merk X Y of Z gaat vergeet het belangrijkste van de hobby niet, je moet er plezier aan hebben!!!
     
  5. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Ik was bij toeval een van de allereerste klanten van MSH bij het uitkomen van de Protos 500.
    Heb destijds de ontwikkeling gevolgt vanaf het eerste filmpje wat MSH postte op RCGroups.
    Ik had hem s'avonds laat online besteld, maar even later bleek dat de webwinkel slechts een paar minuten online was geweest om deze te testen :D
    Tegenwoordig kunnen alleen nog dealers bij hem terecht, en die zijn er ook zat gekomen in NL.
    Dat was ook het begin van een contact met MSH die tot vorig jaar is doorgegaan.
    De heli is nu inderdaad volledig vrij van kinderziekten, en er is continu aan doorontwikkelt.
    Ontwikkelingen staan ook nooit stil bij MSH, en zo hoort dat ook vind ik.

    Je hebt een hele fijne heli uitgekozen, en niet alleen omdat ik hem zelf vlieg :).
    Ook als je geen 3D vliegt zal je merken dat hij praktisch niet slijt of speling gaat vertonen.
    De heli is licht, compact en overpowered, maar ook heel goed rustig af te stellen.
    Wat je vaak ziet/leest is dat het moeilijk is om een goede setup te vinden op bepaalde heli's.
    Wil je minder headspeed, dan gaat de staart moelijk doen, weinig gearratio mogelijkheden, gewichtsproblemen, zwaartepuntgevoelig, slechte kracht/massaverhouding, geen stabiele setup, etc.etc.etc.
    De Protos is vrij tolerant en laat zich perfect afstellen.
    De MSH motor wordt wat warmer dan de gemiddelde motor (lees HEET), maar is oersterk en heeft er totaal geen last van.
    Ik vlieg nog steeds met mijn eerste motor.
    Ik heb zelf geen ervaring met de MSH regelaar, ik heb er een Jazz 80 opzitten en ben daar super tevreden mee, die gaat er echt nooit af.
    Ik ben benieuwd wat je ervan gaat vinden :)

    Succes,
    Eric
     

Deel Deze Pagina