ik wil mijn Crankcase zwart gaan spuiten met hitte bestendige verf maar ik zit met 1 punt en dat is zou dit veel schelen in de cooling of zal de cilinder kopdit wel weg pakken. ik ga dus niet mijn cilinderkop spuiten en mischien ook niet nog het stukje cool ribben op de crankcase zelf. wat denken julie.
ehm ... je weet dat je hittebestendige verf gedurende 10 minuten op 180 celcius moet verwarmen als het goed wil pakken .... het komt als een soort van poeder uit de spuitbus en dat kun je er zonder die fixatie zo vanaf vegen.... maar ik denk dat het voor de hitte verder niet veel uitmaakt ... wel even opletten dat je alle bearings en zo goed afgesloten hebt.
hier bij de auto winkel hebben ze zwarte verf in een spuitbus tot 300graden ofzo en ik heb daar ooit al eens mijn uitlaat mee gespoten en dat gaat goed maar het gaat me nu dus om de koeling
dat is wat ik bedoel ik was idd niet van plan deze te spuiten ik wou alleen de crankcase spuiten maar eienlijk ook nog de 5 cool ribben die op de crankcase zitten of kan ik die ook beter ongespoten laten
omdat ik zwart mooier vind dan dat zilver. zwart met paars zo is de hele auto en dan steekt zo een zilver blokje erg af vind ik
Vraag me af of je motor er echt mooier van wordt, maar goed je moet het allemaal zelf weten. Post eens een foto van je motor als je hem gespoten hebt...
Ziet er best wel mooi uit moet ik zeggen, alleen zie je nog wat spikkels zilver hier en daar, maar dat is zeker weg als de 2e laag erop zit?
Het spuiten opzich moet inderdaad geen problemen geven. Je moet alleen wel opletten dat je alle gaten in je motor (van de carburateur en je uitlaat) goed afdicht! Daar moet je geen spuitnevel in laten komen, want dat kan je motor verzieken. Tevens oppassen voor je lagers...