Ik zit met een vervelend en irritant jello probleem. Setup: Quadframe heavyweight Six, Tiger motoren (nog niet getest op balans maar volgens mij zijn T motoren aardig oké) met Xoar 12 x 5 props, uitstekend in balans op de Du bro balancer. Er zit een landing gear onder van Quadframe (200mm). Hier heb ik op een DIY manier de Tarot 2D Gimbal op gemonteerd. De Gopro Hero 3 heb ik al op verschillende standen gezet (wel alleen 1080), Medium, wide, narrow, NTSC, PAL, Protune, enz. Op mijn eerdere DJI F550 had ik op precies dezelfde manier mijn Gimbal gemonteerd en had vrijwel perfecte beelden. Door de overstap naar Quadframe (stijver frame) was ik er vanuit gegaan dat ik vrijwel meteen goede beelden zou krijgen, dus niet! Nu zit de landinggear vast met afstandsbussen, zonder rubber demping of wat dan ook. Is hier nog extra winst te behalen door rubberen dempers oid? Waar kun je dit kopen, of heeft iemand hier ervaring mee? Waarschijnlijk hebben de cracks te weinig info, mocht je meer willen/moeten weten, hoor ik het! Alvast bedankt voor het meedenken!
Carbon resoneert,(geeft trilling door) terwijl de armen van DJI een heel stuk absorbeert. (dus niet doorgeeft) Rubber tussen frame en mount kan helpen. Maar zou liever de gimbal in "rubbers" (trillingsdempers) zetten. Dus "rubber" tussen gimbal en mount, ipv "rubber" tussen landing gear en quad. Je kan ook nog "rubber" zetten tussen gopro en gimball. Zijn veel wegen welke naar rome gaan,..
Inderdaad Emil, ik dacht vanavond doe us gek en plakte de GoPro eens direct op een F450 frame. Ik dacht dat gaat vast veel vibraties en jello beelden opleveren maar tot mijn verbazing ziet het er best redelijk uit. Ik heb hem wel vastgeplakt met van die Planar And Arc tape, lijkt een soort gel maar gaat prima . Voor FPV vliegen is dit goed te doen. Had ik niet verwacht zonder ook maar enige andere demping.
Hier een f550 met op de bodemplaat DIRECT hard mounted de GOPRO2 Dit was nog zowat voor de gimbal tijd... (19 mei 2012)
Ja dat ziet er ook perfect uit Emil Ik had echt geen idee dat dit gewoon zou werken zonder enige demping.