In de lijnbesturing gebruiken wij kerozine als toevoeging in zelfgemaakte brandstof voor dieselmotoren. Echter is het einde in zicht van onze voorraad Kero die we een aantal jaren geleden een keer op de kop hebben getikt. Nou lijkt het mij dat jullie (Jet vliegers) toch gewoon Jet A1 gebruiken voor de turbines. Kan iemand mij een beetje op weg helpen met het verkrijgen van deze brandstof? Nou zijn wij geen grootgebruikers met onze 1.5cc motoren Met 10 tot 15 liter per jaar kunnen we makkelijk onze 2 race teams voorzien. Iemand die ergens een inkoop kanaal weet voor ons?? Owen
ik vlieg op zibro kamin. dat is zeer zuivere petrolium/kero gewoon te verkrijgen bij de meeste bouwmarkten(zeker als ze ook zibro kachels verkopen)
Zitten daar geen brandremmers in? Het probleem waarom wij niet met Petroleum vliegen is dat door de brandremmers die daar in zitten de ontbranding in de motor niet heftig genoeg is. Soms zelfs met het gevolg dat de dieselmotoren helemaal niet willen starten.
Bedankt voor jullie info. We zijn ondertussen voorzien van de echte Jet A1, genoeg om er weer een paar jaar tegen aan te kunnen