Jetcat P20

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door prop-er, 4 mrt 2010.

1. prop-er

prop-er Forum veteraan

Lid geworden:
    18 sep 2004
  2. BadBert

BadBert Forum veteraan

Lid geworden:
    4 feb 2005
    ze zullen wel nooit "echt" betaalbaar worden vrees ik...

maar volgens mij is zoiets vet in een foam jet ofzo :p hahahah
    (bijvoorbeeld de Robbe AMX ;) )

3. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    even wachten tot Florida jets geweest is ,en ondertussen rcu in de gaten houden.
    Prijs word ongeveer rond de 1900 euro,voor zover ik nu weet.

4. Didier

Didier Guest

Wat een schatje!
    Dit heeft een hoog "moet ik hebben" gehalte!!! ;-)

5. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    deze neem ik sowieso ,eerst even een turbine de deur uit,kan dit speeltje in Juli weer naar hier komen .

6. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    Ben zeer benieuwd wat jij er dan weer aan verbeteren kan Martin..................

7. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    nou niet veel denk ik ,want de ecu is altijd een probleem met die codes.
    In de motor zelf zitten ideen van mij ,helaas ,want die hebben ze gejat ,kwam ik te laat achter

8. laurens

laurens Forum veteraan

Lid geworden:
    16 feb 2003
    Gaaf ding, maar wat voor toestellen zou dit kunnen aandrijven?

9. Didier

Didier Guest

Hey Martin,
    Eeuhhhh.... mis ik wat?
    Dus je beweerd dat Jetcat ideeen van jou jat? Wat dan?
    Ik dacht dat nog niemand dit turbinetje in zijn handen heeft gehad, laat staan uit elkaar heeft gehaald, behalve Jetcat zelf dan?
    Ik ben dan wel benieuwd waarom jij als zelfbouw turbine ontwikkelaar deze turbine dan aanschaft? ;-)

10. Gera

Gera

Lid geworden:
    17 dec 2009
    mooi voor een kleine f117

11. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Hoi Didier.
    Ik geloof dat jij Martin niet zo goed kent, als Martin beweert dat Jetcat ideeën van sommige zelfbouwers jat, zoals gewoonlijk, neem dan maar aan dat dat zo is.
    Zijn RS40er bijvoorbeeld, wat denk je hoeveel van die RS40er's met powerturbines ze kunnen slijten alleen al in de USA en Duitsland?, proberen ze ook in handen te krijgen, mijnsinziens, om daar heel veel commercieel voordeel mee te doen, en degene die al het ontwikkelwerk heeft gedaan pist er zoals gewoonlijk naast, linke jongens die zoiets over de ruggen van eerlijke werkelijk turbine geintresseerde zelfbouwers doen.
    Martin koopt niet gauw een turbine, ...............................hij krijgt ze, je snapt natuurlijk wel waarom, Martin is in staat om ze te verbeteren.
    Neem de ideeën van zeg maar 5 goede en slimme zelfbouwers en je hebt een Jetcat.

Just my two cents.
    Moest dit even kwijt.

Ger.

12. butler

butler

Lid geworden:
    5 dec 2005

geen linke jongens , maar zeer snuggere zakelijke lui;)

Bil Gates deed hetzelfde jaren geleden met microsoft , Vind het wel slim

13. Didier

Didier Guest

Hey Ger,

Nee, ik ken Martin niet zo goed maar heb hem vaak genoeg op meetings gezien en heb zeer veel bewondering voor wat hij allemaal maakt, top prestatie!
    Waar ik moeite mee heb is als er een "statement" word gemaakt zoals: "Jetcat jat ideeen van mij".
    Het is prima als je dat opschrijft maar dan zie ik graag een goede onderbouwing.
    Is het dan dat Markus Zipperer een turbine van Martin heeft gekocht en aan het namaken is? Of heeft ie een ruitje ingeslagen in het schuurtje van Martin en letterlijk een turbine gejat om na te maken? ;-)
    Nee, zonder gekheid. Het is echt niet de bedoeling om iemand af te zeiken maar ben dan wel benieuwd hoe dat dan gaat?
    Er wordt veel door "JetCat haters" beweerd dat Jetcat jat maar dat gebeurd ook andersom natuurlijk.
    Wie waren de eerste met fully autostart en kerostart, etc. In mijn opinie is Jetcat toch altijd vooruitstrevend geweest.

Greetz

14. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

Wel eens van 'royalty's gehoord? Ik ben nu eenmaal een simpele loonslaaf met gelukkig waarden en normen en niet rijk voor wat betreft de financien, en geen 'slimme' koelbloedige zakenman :wink: de een steekt zus in elkaar en de ander zo.

Ger.

15. Peterjan

Peterjan

Lid geworden:
    27 aug 2006
    De turbine moet eigenlijk heten FREMA 20.
    Voor onderhoud krijg je er een grote schroevendraaier en combinatietang bij.

16. butler

butler

Lid geworden:
    5 dec 2005

jij hebt er toch ook geen moeite mee wat microsoft betreft als je je computer aanzet;)
    ik denk dat je toch eens een andere baas moet zoeken , jij hebt het altijd over "loonslaaf" mijn personeel voelen zich gewaardeerde arbeiders:D

en ps ik denk dat een paar goede ideeén nog geen goede werkende en comercieel verkochte turbine is

Laatst bewerkt: 4 mrt 2010
  17. Ger Kovacs

Ger Kovacs Guest

details

@Hoi Didier.
    Martin zou, zover als ik hem ken, nooit een zelfgemaakte turbine verkopen.
    Ik haat Jetcat niet, maken prachtige spullen, maar de waarheid is hard, dit kunnen ze nooit alleen in eigen beheer prachtig werkend en betrouwbaar krijgen, kan alleen met 'hulp' van echte zelfbouwers die de ideeën en tijd erin kunnen steken.
    Wel typisch hé dat Martin eerst verzocht werd om iemand te helpen, deze dat op den duur niet meer zag zitten en de zooi afketste en toch maar zelf een geheel zelfgebouwd concept verwezenlijkte, en plotseling is daar de schitterende P20er, ze moeten Martin zo'n dingetje, P20er' gratis toesturen, zelfs deze motor zou hij nog kunnen verbeteren ben ik heilig van overtuigt.
    En om Martins woorden te quoten "Zouden ze de EGT temperatuur al onder de 850 graden hebben weten te krijgen?" Ha Ha hoor ik hem nu al lachen.
    Ik weet wel hoe de info via via vanaf Martin bij Jetcat terecht is gekomen en als je zo'n anderhalf jaartje terugkijkt op zijn 'medeturbinebouwers draadje' postings weet je het ook.

PS maandag a.s. nog vliegen op Rozenburg? ik ben vrij dan.

Tot ziens en hier laat ik het bij :wink: amen.

Ger.

18. Peterjan

Peterjan

Lid geworden:
    27 aug 2006
    de turbine moet eigenlijk heten de FREMA 20.
    als onderhoudsetje krijg je er een grote schroevendraaier en waterpomptang erbij.

19. Gera

Gera

Lid geworden:
    17 dec 2009
    beter goed gejat dan slecht verzonnen.
    Japan is ook zo begonnen en zie het resultaat
    ;)

20. frema

frema

Lid geworden:
    7 feb 2007
    Zeg hou jij eens op :D