ik wik deze aanschaffen maar is deze ontvanger wel genoeg (slechts 5 kanalen en ex-bus mogelijkheden) ik neem aan dat de ex-bus ongeveer het zelfde is als de s-bus van futaba. anders zal er een andere ontvanger bij moeten komen gr Martin
Daar is alleen antwoord op te geven als je verteld wat de bedoeling er mee is. Ik heb hem in mijn efx racer zitten en dat is perfect.
De R5l kan je in principe gewoon gebruiken. De EXT poort moet je dan instellen als EX-Bus. Via de EX-Bus geeft de FBL de telemetry van een compatible ESC door (zie tabblad Advanced > telemetry settings in de Spirit software).. Wil je EX-Bus gebruiken in combinatie met b.v een Jeti of Unisense sensor, dat gaat dan weer niet werken. Je kunt de EXT poort alleen als EX-Bus OF telemetry poort instellen. Wil je dit wel, dan moet je een REX ontvanger hebben waarbij je een poort als EX-Bus kan instellen en een E1 of E2 poort kan instellen als telemetry poort. De REX3 is dan idd een prima keuze.
Vandaag binnen een nieuwe DS12 carbon special edition in Hacker uitvoering. een 5L ontvanger en een REX6 ontvanger softcase ,lader,draagband.schoonmaak doejes enz. Natjes aangemeld bij Jeti en dan stoeien ermee. zoek alleen nog de Spirit scripts dat is makkelijker voor de fbl in te stellen
Top zender. Makkelijk in te stellen en ligt fijn in de hand. De ontvangers zijn prima. Leuke set. Veel plezierrrr er mee.
Dat zou kunnen werken , op de site RC thoughts kan je ook Tekst to speech gebruiken : https://www.rc-thoughts.com/tts/ Ook kan je hier de Spirit instellingen vinden , ( en nog veel meer) voor de Jeti zenders : https://www.rc-thoughts.com/2015/12/analyzing-jeti-ex-bus-and-spirit-fbl/
na een week wat gestoeid te hebben met deze set besloten om wat meer kanalen toe te voegen. deze netjes besteld en betaald natuurlijk staan ik netjes op de site van jeti bij aan vullende modules, echter ik kan ze niet vinden geen link of wat dan ook hoe gaat dit in zijn werk dan.
En ja hoor link is binnen en gelijk geïnstalleerd. alleen de S-bus werkt nog niet fbl zeg geen gignaal te ontvangen, het volgend heb ik gedaan. Devce setuo Rex 6 alternative pin conf. pin y6/e2 gezet op s-bus daarna de TX en Rx opnieuw gestart. gecontroleerd staat nog steeds op y6/e2 s-bus fbl nog steeds geen signaal dus ik slaat wat over of vergeet iets? GR mARTIN
https://manual.spirit-system.com/index.php?title=Jeti_Integration Voor jeti hebben ze ook het ex protocol in de fbl zitten. In bovenstaande link is te zien hoe je dat kan in stellen en moet aan sluiten. Mogelijk help dit je wat.
nergens in te stellen op de Spirit het is alleen de juiste aansluiting maken echter via de jeti ex-bus werkt alles zelf de instellingen staan gelijk goed moet alleen de juiste afstellingen mechanisch te vindenbv de 5 graden plus en de 10graden plus en min af te stellen moeilijk is met swash leveler alle 3 de servo's gelijk te krijgen
Ik had de spirit GTR en die kon je aan de PC instellen met spirit software , kan ook idd via de zender. De Spirit units heb ik verkocht ,,kreeg hem niet naar mijn zin ingesteld ( voor schaal vliegen) nu BD Axon . (Axon ook via Jeti zender in te stellen)