Jets over Pampa

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Dick, 2 jun 2003.

1. Dick

Dick

Lid geworden:
    23 aug 2002
    18, 19 en 20 juli is het weer zo ver Jets over Pampa, Belgium.

Site = http://users.pandora.be/pmf/index2.htm

Program

Fryday July 18th Arrival and training after 17.00 h
    Saturday July 19th Fun flying
    Barbecue at 19.00 h
    Sunday July 20th 9.00 – 12.00 h fun flying
    12.30 – 18.00 h “Jets over Pampa”
    Monday July 21th Leaving the field.

Derk, Dick en Bert komen, wie nog meer?

Foto's Jets over Pampa 2002 zie homepage: http://home.quicknet.nl/qn/prive/d.vandervecht/pampa.html

2. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Jassen aan, 8O met zulk warm weer??

Ik probeer natuurlijk ook weer te komen..

3. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Ik ben ook weer van de partij en als alles meezit ook nog met een model(letje) Nog eens effe nadenken over wie en wat.

4. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    ?? wie 8O

Ps: is je logeerbed dan weer beschikbaar?

5. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Ik dacht dat dit al volgeboekt was. 8O

ok anders geformuleerd: Hoe en wat..................

6. Jet Jockey

Jet Jockey Guest

Michel A..F-15
    Adryan D..F-20
    Jan S..Lazy Bee :lol:

zijn ook weer van de partij!!!

7. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Of ik met de salamander zal vliegen weet ik nog niet (ligt eraan of hij klaar is). Maar zo niet dan ben ik toch aanwezig, als helper dan maar.

mzzl Paul

8. Henk Visser

Henk Visser Guest

Tuurlijk ben ik van de partij :!:
    Dat wil je toch niet missen 8)

9. Han Veldhuis

Han Veldhuis

Lid geworden:
    27 apr 2003
    Ook van de vliegclub Nijverdal zullen we er met een groepje zijn.

@Niek ik ben vandaag aan mijn Pampa impellerproject begonnen, ik zit op ??cm 8)

nog 4 nachtjes slapen
    :proost: :music: :proost:

10. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    YYYYYYEEEEEEESSSSSSS ik ben aan wezig met mijn vliegtuig op de pampa. Ik heb hem af gekregen.
    Hier is een foto, zie jullie in helchteren

groeten Paul

11. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Ziet er PUIK uit Paul!

@HAN
    Hopelijk heb je die Styro F16 op Lipo's nog klaar gekregen? :)

Ook ik zal ZA&ZO aanwezig zijn met mijn "JET" collectie:

Tot Pampa's,
    Emile :p

12. Anonymous

Anonymous Guest

Hey Paul,

Ziet er klasse uit kerel! Veel succes en plezier in het zonnige zuiden 8)

Groetjes mark

13. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Hey mark,

Dank je, helaas ben heb ik vandaag de onderkant wat moeten reparen.
    De motor stopte ermee (eigen fout) en met de landing raakte ik de weg, hierop liggen lekker veel stenen dus ja, meer hoef ik eigenlijk niet te zeggen.

Maar het is weer allemaal gefixed.

Wanneer kom je eens met je pibros vliegen???
    Zie je nog wel eens op het vliegveld.

mzzlos Paul

14. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

kort verslagje van de Zaterdag.

Wij (Niek en Ikke) waren rond 11:00 uur op het veld van de Pampa's aanwezig en er werd al druk gevlogen met de turbines.
    Nadat wij ons aangemeld hadden en de zender hadden ingeleverd zijn wij eerst eens alle modellen gaan bekijken en er waren enkele prachtige exemplaren bij (Foto's zullen in de loop van de week wel volgen in de foto hoek) Ondanks de soms vreemde wind omstandigheden werd er toch flink gevlogen met de grote turbine kisten. En door die rare wind was het voor die turbine mensen soms erg lastig om goed te landen hetgeen ook regelmatig eindigde in een slechte landing met veelal schade. Terwijl er bij mijn weten ook 2 kisten door vreemde oorzaak total loss waren. (Wat geeft dat toch een klap als zo een turbinebak volgas de grond in gaat.) Over onze kleine jetjes werd in eerste instantie een beetje vreemd gelachen maar toen bleek dat ze met die wind geen problemen hadden moest er gelijk meer info gegeven worden, Ook het feit dat we zeer lange vluchten konden maken (20 minuten) op een accu lading oogste bewondering. Ook de andere electrojets oogsten bewondering ivm de behaalde snelheden en vliegtijden.
    Zo nu alles weer in de auto laden en over een uurtje weer op weg voor de 2de dag van de Jetmeeting.

15. salamander

salamander

Lid geworden:
    7 feb 2003
    Ik vond het een geslaagd weekend, ondanks dat ik niet heb kunnen vliegen wegens een technische storing.

Ik heb alleen een verzoek;
    Op zondag middag kwam er een bezoeker die informatie wou hebben en foto's heeft genomen van mijn salamander, dit omdat hij er ook een aan het bouwen was. Van deze jongeman heb ik een e-mail adres gekregen, maar dit blaadje is nat geworden en het e-mail adres is niet meer te lezen :( . Zou deze jongeman een reactie kunnen plaatsen als hij dit leest.

groeten Paul

16. sitting duck

sitting duck Guest

Ik ben er zaterdag ook geweest om te gaan kijken ,en vond het ook zeer geslaagd en ben vooral verschoten van de snelheid van de elektro's ,wie was diegene die daar tegen volle vaart met zijn buik over het gras vloog door een stuurfoutje en als bij wonder gewoon verder vloog? :oops:

17. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Was ie echt zo laag, slik? Sommigen zeggen dat er nog een meter tussen zat, terwijl anderen het op nog geen 5 cm hielden, nou vanuit mijn oogpunt leek het ook eerder op 5 cm. 8O

Het was trouwens mijn F16 die bijna onder de grasmat verdween. :oops:
    En het was niet echt een stuurfout, maar gewoon te weinig UP in een dalende bocht, het leek wel of er een magneet onder de grasmat zat. :eek:

Op zondag heb ik deze figuur maar uit het programma geschrapt ... ehum, want daar is ie mij eerlijk gezegd toch net iets te duur voor. :lol:

Wat ook leuk was, dat er na afloop een jongen naar mij toe kwam die vroeg waar je die JET kon kopen, want hij had er ook wel zin in. Nadat ik hem de juiste informatie gegeven had, vroeg ik waar ie momenteel mee vloog ... Ik schrok toen hij zei dat ie met zo'n F16 wou beginnen met modelvliegen! 8O Daarop heb ik hem toch maar effe deze snelheidsduivel uit het hoofd gepraat. Maar hij kan natuurlijk al beginnen met bouwen. :)

Wat ook leuk was toen ik mijn Pyranha "meskant" en laag over het veld scheurde, ik iemand op de achtergrond tegen mij hoorde zeggen, dat er geen "huisjes" stonden op dit militaire vliegveld. :lol: :lol:

Verder heb ik natuurlijk ook genoten de afgelopen 2 dagen. Ik heb nog nooit zoveel JET's bij elkaar gezien. En er werd van smorgens 10:00 tot s'avonds 21:00 uur continu gevlogen. Met gemiddeld zo'n 2 jets tegelijk in de lucht. Af en toe heb ik wel 4 van die MEGA bakken tegelijk in het luchtruim gezien.

De mazzel,
    Emile 8)

18. Frank Stevens

Frank Stevens

Lid geworden:
    17 sep 2002
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Emile,

Ik heb je op zondag niet zien vliegen met de Piranha?
    Wel met de F16 waar je perfect mee vloog.

Van wie was die grijze Piranha? Die ging ook als een speer...
    Skyhawk van Jepe mocht er ook wel wezen, maar die was weer wat trager...

Voor (nog) meer foto's, gemaakt door clublid Rutger:
    http://www.sb.ele.tue.nl/~rutger/pampa/

Perfecte dag daaro op de Pampa.
    Jammer van die Griek die met de Me262 de hei in dook. :cry:
    Hij beweerde dat er storing was, maar volgens mij zette hij toch wel degelijk veel te laag de laatste bocht in. Jammer voor zo'n prachtig toestel.
    Ook jammer van die Viper. Bij het opstijgen en tijdens de vlucht hadden we al een voorgevoel dat ie niet netjes zou gaan landen. :cry:

Groeten van Frank

19. Emile

Emile

Lid geworden:
    28 okt 2002
    Ik heb zondag om 12:00 uur met de Pyranha gevlogen, samen de Dirk Wouters (grijs/groene). En om 15:00 uur heb ik met de F16 even gevlogen, ik moest na 1 minuut veiligheidshalve echter overschakelen op half gas aangezien er 3 turbinevliegtuigen op de landingsbaan stonden (foutje). Ik had beide vliegtuigen natuurlijk graag in beide programma's gevlogen, wat normaal ook had moeten kunnen in de 10/15 minuten die de electrovliegersgroep kreeg. Het probleem was echter dat wij met 3 man dezelfde frequentie moesten delen. :cry:

Dirk Wouters heeft de prijs "Best Electric Jet" in de wacht gesleept, terecht want hij was inderdaad de snelste en vloog super scherp! Zijn Pyranha ging echt als een speer, hij had dan ook een HETERE aandrijving dan mijn Pyranha. Hetgeen terug te zien is in de vliegduur, Dirk vliegt "snoeihard" in 3 minuten, terwijl ik een vluchtduur heb van 4-4,5 minuut volgas.

De Skyhawk was van Walther Verberne, die als je goed opgelet hebt ook zeer lange vluchten kan maken. Het is altijd een keuze snoeihard maar kort of iets minder hard en aanmerkelijk langere vliegduur. Je herkent zo wel de snelheidsduivels.

Ennuh ... mooie foto's heeft Rutger gemaakt vooral deze:
    http://www.sb.ele.tue.nl/~rutger/pampa/foto.php?file=IMG_1774.jpg :wink:

Hetgeen ik erg triest vond is dat er zaterdag zoveel uitvallers waren. Het leek wel DOOM Day, allemaal afgeslagen motoren (hitte??) en dus buitenlandingen, nou ja zeg maar crashes. :cry:

Ik had alleen last van een lekkende koppakking. :lol:

Grtz,
    Emile :p

20. Frank Stevens

Frank Stevens

Lid geworden:
    17 sep 2002
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Ik had je Piranha graag zien vliegen, maar we waren pas om half twee op het veld.
    Ik vind de Piranha een geweldig goed uitziend model. En vliegt als een scheermes. Jepe heeft het goed voor elkaar.
    Als ik het goed heb herken ik wel een BVM Bandit erin.

En over snelheid/tijdsduur is het gewoon een kwestie van keuzes maken.
    Je haalt er inderdaad de vluggertjes uit....

Volgend jaar naar Pampa met een stuk of 10 Piranha's??

Groeten van Frank

Deel Deze Pagina