Zie WARNING-X9303 CHAFED AILERON GIMBAL WIRING Blijkbaar kunnen dr draadjes in je zender schuren met de JR X9303 door de ingebouwde 2.4ghz module. Ik post het ook hier omdat ik weet dat er al een redelijk aantal helivliegers zijn met deze zender.
Bedankt voor de link Laurens! Ik heb de mijne net uit elkaar gehad en de kabel begon enige schade te tonen, dus kijk het zeker even naar! groeten remei
Ook ik heb mijn X9303 gecontroleerd en ook bij mij was er slijtage zichtbaar! Schade: Probleem (schuurt langs de scherpe rand van deze chip): Mijn oplossing (draad via gele lijn): Nadeel: Soldering krijgt nu te maken met beweging, vandaar heb ik de soldering extra "verstevigd" met een lijm pistool. Hoop dat dit goed gaat, als jullie het niet zien zitten laat het dan even weten! Zelf ben ik er nog sceptisch over. Tegelijkertijd wil ik jullie aansporen jullie 9303's ook te controleren! Groeten, Tjerk
De oplossing volgens JR zelf : JR Radios - X9303 2.4GHz Gimbal Wire Bulletin Ik ga mijn mx-24s ook maar eens openmaken voor de zekerheid ....
Die heb ik ook gezien en geprobeerd, met gevolg dat het snoer langs die hele mechniek schuurt. Daarnaast buigt het snoertje nog te ver richting het midden van de zender zodat het alsnog tegen die chip komt.
De mijne had ook heel licht wat schuurplekjes, heb de bedrading anders gelegd en voor de zekerheid een plakkertje over het geschuurde deel en over de chip. Eens kijken of dat helpt. Gr. Bas
Mijne had het vrijwel niet, zag wel lichtelijk wat blauw schraapsel maar dat was het dan ook > heb de chip nu afgeplakt
Een andere oplossing: Haal het "vasthoud dingetje" er helemaal vanaf, buig de draad voorzichtig over de ratel heen en bevestig dan de draad met een tywrap bij de geel/wit/paars/groen kabelboom. De draad buigt nu echt van het midden af wat hem van de spanningsregelaar afhoud. De optie van JR lijkt niet echt lekker te werken, je in je "stick" dat ie tegen de gimball aankomt, niet fijn dus. De optie van Tjerk is wel goed alleen idd zorgen dat de trek ontlasting in orde is, lijm van een lijmpistool is hier zeer geschikt voor. Wel moet je voor deze optie de draden los solderen (of Tjerk moet kunnen toveren ;-)) dus doe dit alleen als dat kan! Succes en houd het in de gaten welke oplossing je ook kiest. Greetz.