Oke, het staat in de manual maar ik zal het toelichten.
1. Bij regeneratie gaat de lader automatisch de laadstroom begrenzen tot 1/5 van de capaciteit. De capaciteit moet je wel handmatig opgeven. In jouw geval heb je daar 3,5Ah voor opgegeven. Je laadstroom zal dan ook max 0,7A bedragen. Het is dus hetzelfde als C/5.
2. Zie hierboven. 1/5 van de capaciteit.
3. Voorzichtigheid is niet erg, beter dan zomaar wat proberen. Maar in jouw geval is er niets aan de hand. Sterker nog, wees blij want dit betekent dat de accu nog in redelijke staat is. Bij het laden gaat er altijd meer in dan je eruit kunt halen. Denk aan verliezen bij het laden en er is hierdoor simpelweg meer nodig om de accu vol te krijgen. De lader weet niet wat de capaciteit van jouw accu is. Deze geef je dus handmatig op. Als jij een lagere waarde op geeft dan is het enige wat daar van invloed op is de laadstroom. De lader gaat op dat moment uit van een laadstroom van 1/5 keer je capaciteit. Hierdoor kun je de laadstroom dus beïnvloeden. Zie het als dat ik je een emmer geef van 12 liter en ik zeg dat hij ongeveer 10 liter inhoud heeft. Als jij hem gaat vullen en je komt er achter dat er meer in gaat dan ik heb aangegeven is dat ongeveer gelijk aan de situatie met je accu. De accu kan deze capaciteit hebben maar ook wat meer of wat minder. Als je dezelfde emmer gaat vullen met een tuinslang met flinke druk dan zal je dus ook meer moeten toevoeren omdat je verliezen hebt (spetteren uit de emmer).
Om de status van je display uit te leggen:
3 C:Ah/5 DC0.3A
D/C NH 06C 3.5Ah
Je ziet hier de instellingen van je lader.
Hier staat niets meer dan:
3: je hebt de accu aan de derde laadpunten aangesloten
C:Ah/5: Charge capaciteit gedeeld door 5
DC0.3A: Hij gaat ontladen (DisCharge)met een Ontlaadstroom van 0.3A
D/C: Dit is het regeneratieprogramma
NH: Type accu, in dit geval heb je de correctie Nikkel Metal Hydride opgegeven
06C: 6 cellen (de lader kan tot max 16 cellen van dit type gaan)
3,5Ah: dit is je opgegeven capaciteit. Bij een accu van 3600 is dit prima maar een standje hoger kan ook. Dit komt niet heel nauw want heeft alleen invloed op je laadstroom. De lader gaat gewoon door tot je accu vol is, hij detecteerd dit automatisch (Delta piek afslag)
na verloop van tijd stond er in het werkscherm
3: D/C 9.45V +0.7A
350M50S 4073mAh
3: Wederom het derde laadstation
D/C: Discharge/Charge (maar nu charge omdat de laadstroom positief is 0,7A)
9.45V: Actuele spanning van je accu
+0.7A: Hij is aan het laden met een laadstroom van 0.7A. Dit klopt ook met de capaciteit gedeeld door 5. (3,5/5=0,7)
350M50S: verstreken tijd van dit programma 350 minuten en 50 seconden
4073mAh: Lading tijdens deze laadcyclus wat de lader in de accu heeft gestopt inclusief verliezen. Accu zal dus bijna vol geweest zijn.
Volgens mij zo antwoord op al je vragen.