Hey knutsel maten, Zoals de titel al duidelijk maakt ben ik op zoek naar de juiste timing instellingen voor een graupner mc 16/20 zender die is aangesloten op een werkende interface met ppjoy. Met de standaard instellingen zwabbert alles een beetje en bij maximale uitslagen knipperen de balkjes tussen de stand van de stick en de o-waarde. In de handleiding van de zender kon ik alleen de pulse tijd 1,5 +/-0,5 ms vinden. Wie kan mij aan de juiste instellingen helpen? BVD, Christopher (Toch al weer een tijdje geleden dat ik hier was. Het is ook allemaal met niet meer bij te benen. Mooi zo'n druk forum. Alle eer aan Robert!)
Even een open deur intrappen....... Heb je jouw zender al gecalibreerd in de software die je gebruikt? Het beeld wat je schetst lijkt hier namelijk sterk op.
Hey beste wrobijns, Zo'n open deur is dat niet. Ja ik heb de zender al gekalibireerd. Dit verminderde het beeld dat ik schetste niet... Het is toch zo dat wanneer ik mijn stick een uitslag geef dat die rode balkjes op een corresponderende hoogte blijven staan en niet de hele tijd terugvallen? Tevens is het programma nogal wisselvallig met zijn keuze tussen x en y as... Wanneer ik mijn rechter stick beweeg wil hij de x en y assen nog wel eens door elkaar halen. Mijn excuses; mijn opmerking over dat hij mijn rechterstick niet zag was onterecht. De klacht die dus overblijft is schokkerigheid met als vermoeden dat het aan de timings instellingen ligt. Groet, Christopher
Beste knutselaars, Bij deze de oorzaak gevonden. Een accu spanning van de zender onder de 10 V was het probleem. Accu heb ik opgeladen en alles werkt als een zonnetje.. Dank voor alle moeite, Christopher