Hallo, op zoek naar een vervangend luchtfilter ben ik al meerdere keren een K&N luchtfilter tegengekomen, oa bij PK Nu zie ik veel positieve en negatieve kritieken op dit type filter, het zou oa veel rommel doorlaten waardoor een motor in een betonmolen wordt veranderd nu is de vraag, is een K&N filter echt goed, of gewoon een verspilling van het geld, en wat voor filter kan ik anders als beste nemen?
hmm, sorry niet gezien maar aan de onderwerpen te zien zijn de meningen verdeeld wordt dus gewoon een sponsfiltertje (nat type uiteraard) iemand daar nog goede suggesties voor?
Als het voor je 1:10 is kan je beter een ander filter nemen. Ik heb zelf een K&N op me onroad niks mis mee en je motor loopt beter dan met het standaard filter. Maar ik heb nu me K&N eraf gehaald en een filter van TEam Associated eop zitten is een papier filter met een schuimkraag er omheen. en past precies op me HPI motortje
Gewoon een schruimfiltertje nemen.... bij 2brothers rc hebben ze die dingen voor 7 euro ofzo.. moet natuurlijk wel olie in.. prima filtertje voor die prijs... de prijs die je bij PK betaald voor 'n k&n is dik overdreven en zonde van je geld!
Yep, helemaal mee eens. Ik denk vanwege de naam dat men graag denkt dat een auto beter loopt met een K&N. Als het filter echt zo goed was had de modelracerij het al lang massaal gebruikt en dat is dus niet zo. Het schuimfiltertje is net zo goed en voor beide filters geldt gewoon dat je een druppel olie erin moet spuiten/kneden voor de verdere bescherming van je motor. Wil je maximale bescherming moet je een benzine filter bij de garage om de hoek halen en die een beetje verbouwen, papieren filters vereisen geen onderhoud voor maxilale bescherming.
7 Euro voor een vervang schuim filter vind ik wel een hoop geld, zeker als je regelmatig offroad rijd, je moet dan bijna na elke rit je schuim filter vervangen gewoon omdat hij dan helemaal zwart ziet van alle aarde en stof. ik ben er achter gekomen dat een schuim roller, inderdaad zo'n ding waar je mee verft. precies de diameter heeft als mijn schuim filter, en ook van het exact hetzelfde materiaal is. Dus koop een zak schuim rollers bij de gamma, verwijder voorzichtig (anders trek je het schuim kapot) het binnenwerk van de roller, en violla een heel groot schuim filter, knip deze op maat, en klaar is klara, je kan ongeveer 3 schuimfilters uit 1 roller halen. Vergeet niet je nieuwe schuim filter te olieen voor je gaat rijden, anders houd het nog niets tegen en is je motor binnen no time kapot. :wink:
je heb al een K&N voor 15 euro dus scheelt niet echt veel.Alleen die adapter is zo duur die is 10 euro.(maar die adapter hoef je niet te vervangen enzo. Ik heb nu filter van Team Asso. is voor offroad volgens mij ook een erg goeie
Bij 't filtertje wat ik bedoel zit een buitenkant zoals 't plaatje hierboven, die kun je gemakkelijjk schoonmaken en 'k meen dat 2brothers 't zelfde filtertje ook voor offroads gebruikt.. probeer 't is of vraag het ff
Werkt meestal goed ja, alleen past het niet altyd op je carb of zit het in de weg van de gasstang.Dat probleem heb ik toch...
Heey ik heb een HPI filter besteld, 3 soorten zitten erin 1: gaas kokertje 2: papieren filter in het kokertje 3: daaromheen een schuimfilter, ik denk dat die toch het beste is
Ik heb mijn luchtfilter bij 2BrothersRC in Bussum gekocht, is zeg maar een soort verkleinde motorsaver
nee dat zie je verkeerd :wink: het is een getunede RS4. De EVO kan je herkennen aan de aparte (traxxas 2.5 achtige) koelkop. Maar inderdaad, hij lijkt er wel op!
Heb inderdaad geen EVO Ik heb gewoon een SS Die ik getuned/gehopt heb Er zit een Wasp .12SE op En over mijn "site", ik weet het moet er nog een schilletje omheen bouwen En zo modem onvriendelijk is hij niet plaatjes zijn allemaal 640x480 en niet groter dan 100kb http://rc.the-legacy.net