ka/funtana achtig model

M`n eerste serieuze poging om zelf wat vliegend te maken :)

gaat dit vliegen ????

gewicht vliegtuig 302 gr.
electronica +accu 321 gr.
totaal 623 gram

span 105.5 cm
lengte romp 91.0 cm

Hoe rekent men de oppervlakte van de vleugel uit. incl. het stuk waar die door de romp gaat of alleen beide vleugels ??

motor axi 2808/16
accu 2s1p 1500Ma

1 plaat depron 6 mm
een paar stukkies balsa
en een halve zeepfles voor de cockpit :)

v1.jpg

v2.jpg

v3.jpg

v4.jpg

het zwaartepunt(kantelpunt is het zelfde?) ligt bij de zwarte ster

v5.jpg

zoals gezegd heb ik geen idee of dit gaat vliegen, ik hoop binnenkort een keertje hulp daarbij te krijgen
tips en op of aanmerkingen welkom. ik ben nog een echte beginner en beleef alleen aan het bouwen al erg veel plezier

groet marco

Waarom zou dit niet gaan vliegen? Ziet er goed uit...

ik hoop dat de electronica combinatie goed is , geen ervaring daar in en een beetje afgegaan op de adviezen van de modelbouwzaak

de prop is trouwens een apc 10x3.8

ziet er goed vliegbaar uit. de hevels van de rolroeren zitten wat vreemd geplaatst, dat verkleint de uitslag.
wat is het gewicht en waar ligt het zwaartepunt, hoe lopen de roeren. dat zijn zo wat vragen die beantwoord moeten worden voor het invliegen.
Heb je dit gebouwd zonder vliegervaring? dat maakt de prestatie nog groter.
Als je vermeld waar je woont kan er iemand reageren om je te helpen.
In je profiel kun je dat opnemen en anders even vermelden in een vervolg berichtje.

groet Erik

M`n eerste serieuze poging om zelf wat vliegend te maken

Dan ben ik benieuwd naar je 10e poging want dit ziet er al heel goed uit! knap werk!

Wel apart dat de servo stangen en hevels aan de bovenkant zitten. :D

hallo Erik,
het totaal gewicht is 623 gram de rest van de gegevens staan boven aan in de 1e post