Kabel tussen Turnigy lader en LIPO cell

Ben een kabel aan het maken om Turnigy LIPO "5000mAh 4S1P 25C" aan te sluiten op een Turnigy Accucell-8150 lader.
De bananen pluggen zijn geen probleem, maar over de connector naar de LiPO heb ik een (simpele) vraag.
Gaat de rode isolatie eerst over de kabel, en dan de pennen solderen, of omgekeerd... (Zie picture)

TurnigyLipoPlug.jpg

Thanks!

connectors solderen

Eerst de rode huls over de kabel, dan de connectors solderen en na afkoelen terugdrukken in de rode huls tot je een soort van klik voelt.

Succes en groeten,

Raymond

En voorzichtig met de tin, want als die aan de buitenkant van de stekker komt, kun je hem vaak niet meer in het plastic geklikt krijgen

Je kan de overtolligge tin even weg vijlen daarna goed doordrukken en vast zitten ze.
Gebruik deze stekkers (net als vele met mij) bij de bigscale wagens gaan zeker niet los door trilling enz.

Hoi,
Je wilt dit misschien nu niet horen op dit moment maar ik maakte tot een tijd geleden heel veel gebruik van die 4mm connectoren.
Ik ben nu helemaal over op de zogenaamde XT60 connector.
Als even Googled op XT60 connector dan zul je ze snel vinden. Deze connectoren hebben de volgende voordelen (in willekeurige volgorde):
1) Je kan niet fout steken.
2) plus en min duidelijk aangegeven, kan je een accu's ook een keer uitlenen :-)
3) kan 60 Amp heel goed verwerken.
4) Lage overgangsweerstand.
5) Heel eenvoudig te solderen !!
groet,
Frank

De Raymond :confused:. Dat weet ik niet. Ik heb van 2000 t/m 2005 in Almere gewoond, dus wellicht kennen we elkaar ? Stuur anders maar eens een pb'tje.

Ik gebruik die 4mm stekkers voor m'n FMS P-51 Mustang van 1400mm en m'n Durafly DeHavilland Venom. Tot dusver geen klachten.

Groetjes, Raymond.

Back