kan iemand mij helpen????

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door pierre de rycke, 30 apr 2011.

1. hallo
    weet iemand hoe je een mini bambi bucket (kijk op google of youtube) maakt dat echt werkt, met een plastic fles en servo of zoiets ???? kzou het zo graag willen hebben maar nergens te koop,dus ga ik het zelf moeten maken.

alvast bedankt

2. Wes56

Wes56

Lid geworden:
    7 okt 2007
    Laatst bewerkt: 30 apr 2011
  3. ron van sommeren

ron van sommeren Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Je wilt hulp, stelt een vraag en wij moeten gaan zoeken? Doe er even een linkje bij zou ik zeggen.

Laatst bewerkt: 30 apr 2011
  4. Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. stef stuntpiloot

stef stuntpiloot Forum veteraan

Lid geworden:
    26 dec 2010
    Dit lijkt op een flesje (bijvoorbeeld colaflesje van een halve liter) waarvan de onderkant is afgesneden en op de kop is opgehangen. Het ventiel werkt in dit geval (voor zover ik kan zien) dmv een balletje wat de opening afsluit en dmv een servo en een kabeltje naar boven getrokken word zodat het water er uit kan. Snel en simpel te maken lijkt me!

Op schaal namaken is een heel ander verhaal, veel werk en technisch wat lastiger uit te voeren:

6. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

7. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Als die foto's zo zie, zou je gebruik kunnen maken van het spreid-mechanisme van een paraplu?

Btw Pierre, dit subforum is voor bouwverslagen bestemd, jouw vraag is eerder een kandidaat voor algemeen. In http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap-wat-staat-waar.70587 staat hoe het 'moet'. Als je dit draadje wilt laten verplaatsen, kun je dat het moderator-team vragen door op waarschuwingsbordje [​IMG]onder je naam bij openingsbericht te klikken.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  8. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

9. srry, ben hier nog maar nieuw vanaf dit weekend, ik weet nog niet zo goed hoe het moet

heeft er iemand een idee hoeveel gewicht van de bambi bucket + water deze heli kan dragen??? link: Graupner WP MICRO ECUREUIL 460

10. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

als je geluk hebt, een vingerhoedje water..

11. ron van sommeren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Voorzichtigheidshalve: hoeveel heli-ervaring heb je Pierre, en waarmee?

Forumtip: geef ook even je leeftijd ("=" budget en kennis) en je woonplaats op in profiel. Kan iedereen het altijd zien. MIsschien woont er wel een forumlid bij je om de hoek.

12. welke heli zou je dan nemen???

13. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

In elk geval iets groters met meer draagvermogen, en ook CP ipv coaxiaal, alhoewel er ook wel grote coaxialen zijn.

Mag ik vragen hoe oud je bent, wat je ervaring is en waarvoor je e.e.a. van plan bent te gaan gebruiken?

Als je nog geen ervaring met heli's hebt, zou ik dit hele plan nog maar even uit je hoofd zetten, en je eerst maar eens wat verdiepen in helis en er mee leren vliegen.

14. ik ben 13 en heb al redelijk ervaring met middelmatige heli's

15. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

Heb je al eens gevlogen met een collective pitch helicopter, bv. een klein trexje?

16. ik denk meer de eersten van die police heli

17. Henri Zikken

Henri Zikken Guest

Tsja, lastig, misschien niet leuk, maar dan heb je geen echte helicopterervaring. Het zijn hele leuke helicoptertjes, maar ligt dichter bij speelgoed dan bij 'echte helicopters'.

Heli's van dat formaat hebben niet echt draagvermogen, een bambi-bucket eronder zal dus niet echt gaan werken, zeker niet als je er nog echt iets in zou willen hebben en bv. water zou willen kunnen afgooien.

Dus.. nog even doorsparen voor een 'echte helicopter', daar mee leren vliegen, en dan weer eens naar bambi buckets gaan kijken ;)

18. maar heb je een vb van een echte helicopter voor beginnelingen????

Deel Deze Pagina