Hello Ik woon nu 3 jaar in Amsterdam, en voor ik naar Nederland kwam had ik heel veel ruimte om te vliegen. Nu is het wat minder, en zonder auto nog erger. Ik heb dat gevoel weer te pakken om een vliegtuigje te bouwen en te vliegen, (Een Robbe Charter of en Graupner Trainer 25 of iets in die richting qua formaat) Maar helaas kan ik alleen met openbaar vervoer of met mijn fiets komen waar ik moet zijn. Zijn er ook andere mensen met dit probleem ? Ik denk niet dat het aan te raden is om met mijn vliegtuigje op Damrak te vliegen. Marcel de Graaf (Ik hoop mijn Nederlands is een beetje te begrijpen )
Het Damrak zou voor mij ook dichter bij zijn dan de huidige mogelijkheden. Voor zweven ga ik naar Vogelenzang (ruim 40 km rijden!!!) en voor motorvliegen naar Spaarnwoude (meer dan 30 km rijden). Gelukkig kan ik met m'n eigen auto zodat ik zelf kan bepalen wanneer en waar. Met openbaar vervoer zou het toch wat moelijker zijn. Met de fiets is het redelijk ver!!! (vliegtuig en lader of brandstof onder de snelbinder??) Blijkbaar is Amsterdam niet de meest te verkiezen plaats voor modelvliegen. Ons terrein in het westelijk havengebied moest zonodig op-ge-offerd worden voor wat sommigen vooruitgang noemen. Kortom: als je echt wilt vliegen moet je contact zoeken met anderen, zodat je eventueel mee kunt rijden.
Ooit is de park flyer bedoelt voor het vliegen in een park (doen die (gekke) amerikane ook). Maar denk niet dat ze in nederland er niet zo blij mee zullen zijn. Maar ff zonder gekheid. Ik heb eens een meneer met een speciaal daarvoor gemaakte fietscar. Lijkt mij een beter idee dan de snelbinders. Maar inderdaad misschien is dat wel een niet onderwerk voor het modelbouwforum. Modelbouwcarpool gezocht. Onder het kopje te koop/ gezocht of in het cafe ofzo (maar niet drinken en rijden hoor :wink: ) succes met de modelbouwcarpool (volgend jaar in de vandale ). gr Remco
op het damrak wordt 3d vliegen. of met een parkflyer. ik snap ook niet waarom die dingen geen damrakflyer heten alsof ze het daar niet doen.
Ik sta nu ook aan de grond, omdat ik nog geen vervoer heb Binnenkort zal dit echter opgelost zijn en dan hoop ik eindelijk weer eens te kunnen vliegen. (Ben er namelijk al 6-7 jaar uit en wil toch echt snel weer beginnen, mja) Wat ik "vroegah" altijd deed was met de fiets en een fietskar (die ik toevallig van een clubgenoot had overgekocht) naar de vliegclub te fietsen, vooral 's winters was de 10km erg zwaar... Met het openbaar vervoer lijkt het me een ramp om naar het veld te komen en raad je dus ook aan of een fietskar te regelen of contact op te nemen met een clubgenoot waarmee je kan meerijden :wink:
ik ben ook ongeveer 5 jaar met een fietskar naar het veld gegaan. dat was ook ongeveer 10 km fietsen. best een eindje maarja je moet wat overhebben voor je hobby.
Okeeeeee.... hard aan het denken.... Bedankt voor al jullie tips. Waar een wil is, is een weg. Marcel de Graaf
Ik snap het probleem niet. Matthias Rust landde jaren geleden met zijn sportvliegtuig op het Rode Plein. Dus waarom zal RC vliegen op het damrak dan een probleem zijn? :lol:
Waar klagen jullie over, toen ik nog zonder auto zat, ging ik ook met een fietskar ( gemaakt van een surfkar ) naar het veld. En die afstand was dan wel twee maal 25 km, niet alleen van dorp naar stad, maar ook de halve vliegbasis over. En het is helemaal zwaar als bij aankomst de accu kapot blijkt. (kreun) :?