Katyusha Revival Truck De Katyusha (Katiusza) was een Russisch lanceerplatform dat ook bekend stond als Stalin Orgel. Als voorbeeld heb ik een 1:35 model Een video uit WW2 waar je zo'n ding in actie kan zien. [media=youtube]eAH6nreIvG0[/media] Foto's [media=youtube]ZdweaKOd7WY[/media] De moderne versie [media=youtube]UohT0yEe9nw[/media] Mijn model wordt een combinatie van oud en nieuw. De opbouw van het lanceerplatform ongeveer als het origineel en de cabine en het onderstel met hedendaagse onderdelen. Momenteel heb ik nog geen chassis. De bedoeling is een 2 asser chassis opgebouwd als 4x4 met de TLT vooras. Maar............. mocht ik nog voor een redelijk prijs een Tamiya neustruck 3 asser (b.v. King Hauler) tegen komen dan gaat misschien het roer om en wordt het een 6x6 met een neus cabine die dan iets dichter bij de werkelijkheid komt. De cabine als het een 4x4 wordt. Mercedes dubbelcabine. De zaag er in. Achterpaneel er af gezaagd. Tussen paneel er uit. Achterpaneel weer op de voorkant gelijmd. Nu is het een enkel cabine.
Had nog een Tamiya F201 4WD F1 staan. Dat is ook 4WD. Bij controle bleek de spoorbreedte precies goed voor een Tamiya truck cabine. Even fantaseren. Chassis ontdaan van onnodige onderdelen. Rechts Highlift wielen en links Hummer wielen. Kijken wat het beste staat. Met single cab Mercedes cabine. Met een Scania cabine.
met een scania cabine ziet hij er wat ruiger uit dan met de mercedes cabine omdat deze heel erg net rond de wielen gaat en de scanic cabine eigenlijk gewoon boven de wielen langs gaat vind ik dan toch
De Scania cabine is afgebeeld zonder spatborden. Die moeten er bij de renovatie van deze cabine nog opgezet worden.