ik heb dit chasis op de kop weten te tikken , echter ik ken geen merk of partnummer of zo. enkel wat fotos en het merk world champion PB , staat erop. Weet iemand wat dit is ? en hoe dit er origineel moet uitgezien hebben? link met meer fotos : Vintage RC Tamiya
Het merk is PB. Dit was een jaar of 20/25 een top auto 1/8. Ik herken hem, omdat me opa hier wedstrijden mee heeft gereden. Als ik me niet vergis was KME in het noorden er toen leverancier van. Misschien kan hij je nog verder helpen Maar als ik zo je foto bekijk, miss je alleen een bumper voor. Onderdelen zijn hier volgens mij niet meer voor te krijgen. Dus wens je veel succes met vinden van onderdelen en part nummers.
Is een PB nova, eind jaren 80. Niet dat ik er zoveel van ken, maar had er zelf eentje gekocht een tijd geleden om op te maken: koppeling voor PB nova (87) - Modelbouwforum.nl (zie dat de foto's niet meer werken) Maar heb hem dan verkocht, soms maken we keuzes hé. RCmagvintage Forums-viewtopic-La PB Nova X5 Auto 8 n° 16 10/86 ( Musée )* Het is geen X5 van jou gezien de ketting, weet niet hoe hij anders heette, zal deze zijn: RCmagvintage Forums-viewtopic-La PB Nova dans Automodlisme n 6 06/84 ( Muse )* Ik heb de voorganger: PB alpha waarvan de kunststof onderdelen in rood waren. Herbouwverslag moet hier nog ergens staan: herbouwverslag-pb-alpha-hot-rod-kever (fotootjes ook niet meer klikbaar, sorry...) Vandaar dus dat rode stukje bij jou wss, een aantal zijn uitwisselbaar. Ziet er redelijk compleet uit. Manier van opbouw, nl een profiel ipv een onderplaat en radioplaat vond en vind ik wel cool. De aandrijfassen zijn waarschijnlijk ook met zeskanten ipv dogbones? Ik las dat deze nogal onderhevig waren aan slijtage. De ketting is het leukste. Heb maar een paar keer gereden met mijn alpha want sommige kunststofonderdelen zijn redelijk bros en broos na al die tijd, maar het geluid van die ketting: nice. En jij heb dan nog een koppeling met versnelling. Vooral de fusees zijn a pain in the ass om terug in elkaar te zetten op de draagarmen. Eenvoud en mechaniek vond ik het mooiste aan deze. Via rcmagvintage vind je nog wel onderdelen, maar niet super hoor. Maar PB is wel redelijk gegeerd, dus mocht je hem kwijt willen, daar lukt dat mogelijk ook wel. Van waar ben je in WVl Rudy?