kenworth w900 robbe

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door speeddemon, 16 mrt 2012.

1. speeddemon

speeddemon

Lid geworden:
    1 nov 2006
    hoi, zoals ik in mijn vorige topic heb gezegd, ik heb sinds afgelopen vrijdag een kenworth erbij deze heeft nooit gereden, de persoon heeft de body aan de chassie gelijmd en andere div dingen ook eraan gelijmd, de motor was nog niet ingebouwd en tevens de versnellings bakken ook niet, de schotel was ook niet goed in elkaar gezet en de achter assen kwamen niet op de grond, na een beetje klooien is de body weer los de motor weer ingebouwd en de rest ook, de body is weer rood met goud gespoten en de flammen weer gebrushd en de randen met bare metal folie geplakt (was een rot baan).
    nu enkel nog de motor aansluiten, er zit geen ontstoring setje bij moet ik effe bij de lokale modelbouw winkel halen, en een snelheids regelaar, weet nog niet welke een beetje goedkope(of 2de hands)
    maar in ieder geval, we gaan deze weer rijdend maken
    ik hou jullie op de hoogte

zo kreeg ik de truck afgeleverd

2. pakoo

pakoo

Lid geworden:
    25 dec 2008
    cool! ik heb zijn broer nog staan, de Peterbilt 379 uit me hoofd.
    vraagje, heeft jouwe ook een sleep as en geen differentieel in de aangedreven as?

3. speeddemon

speeddemon

Lid geworden:
    1 nov 2006
    hoi,heb je misschien een foto van de peterbilt,
    de achter as van de truck van mij is er ook 1 zonder differentieel en de 2de as is een sleep as ik weet niet waarom ze dat gedaan hebben.

4. pakoo

pakoo

Lid geworden:
    25 dec 2008

dit is de mijne, waren er twee eigenlijk, hebben nog nooit gereden, nog nooit fatsoenlijk in elkaar gezet geweest maar heb heel veel nieuwe delen erbij zodat ik 1 hele mooie kan gaan maken, moet een showtruck worden. ooit.

in de bouwtekening staat dit zo aan gegeven trouwens, denk dat het te maken heeft met kosten besparingen ofzo. maar mijne is met behulp van de andere as 6x4 gemaakt, maar zonder differentielen erin denk ik niet dat het fijn gaat sturen

5. speeddemon

speeddemon

Lid geworden:
    1 nov 2006
    leuke truck de peterbilt zie je ook niet veel meer,robbe truck,s worden steeds zeldzamer.
    je ziet grotendeels de tamiya en wedico trucks het meest .
    ik heb de mijne voor een paar tientjes gekocht ook met veel parts erbij de vorige eigenaar vondt het bouwen leuker,
    ik heb zelf ook nog de robbe kenworth smokey and the bandit truck en ik heb een kenworth aerodyne w900 show truck deze is nog niet klaar .
    maar zo te zien op de foto,s met al die parts is het een leuk hobby project.
    suc6 met de bouw van de truck

6. streamline

streamline

Lid geworden:
    25 dec 2011
    De Peterbilt is een 359,de 379 heeft een langerre neus.
    MVG Bernd.

Deel Deze Pagina