Kep’s 4s rigger

Discussie in 'Speedboten' gestart door Carbohans, 22 dec 2020.

1. Carbohans

Carbohans

Lid geworden:
    17 nov 2019
    Hoi Eric, 126A is de hoogste piekstroom die er was alles bleef onder de 30 graden. Ik zit nu op een aoa sponses van 4.1 graden maar ik ga iets van 5 graden proberen en dan verder niks veranderen kijken wat er gebeurt. Onder de sponses zitten Carbon glijvlakken die met dubbelzijdig tape vastzitten. Met een plakkertje extra er onder verander je de aoa. 3.9 graad is het originele ontwerp. Die 1450 prop geeft niet echt veel snelheid maar je kan er goed mee experimenteren. Nog tips voor een goede prop? Ik heb nog een set ABC 50mm 1.5 maar die zijn denk ik iets te groot voor efficiënt varen.

Laatst bewerkt: 15 mei 2021
  2. eric_laermans

eric_laermans PH-SAM

Lid geworden:
    19 aug 2005
    De sprong van 3.9 naar 4.1 gr was ook wel erg gewaagd :D. Doe 'ns gek en probeer 'ns 7gr. Volgens mij heb je voldoende feeling hoe je met throttle de rigger op het water kan houden. Later tikkie terug naar 5 of 6 gr kan altijd nog. De onderzijde achter heb je lichtjes rond geschuurd, klopt dat? Op zich niet heel erg, maar je kan aan de zijkant dunne plaatjes monteren om de lucht onder de achterzijde als het ware te vangen en te dwingen onder de achterzijde door te stromen (heb ik ook gedaan met mijn Hydro 1). Het mag allemaal wel wat losser over het water dartelen.

Carbohans vindt dit leuk.
  3. Carbohans

Carbohans

Lid geworden:
    17 nov 2019
    Thx de achterkant is haaks en de hoeken zijn zo scherp mogelijk gemaakt. Van 3,9 naar 4.1 was ind spannend maar ik ga ide hoek veranderen en de data posten. :)

4. Dirk Jan

Dirk Jan Forum veteraan

Lid geworden:
    2 apr 2003
    Hij gaat steeds beter, mooi om te zien. Bochtensnelheid is al top hoor; volgas er doorheen.

5. eric_laermans

eric_laermans PH-SAM

Lid geworden:
    19 aug 2005
    Mijn idee van haaks en scherpe hoeken:

Airtrap, tevens ridepad voor het bochtenwerk:

6. Carbohans

Carbohans

Lid geworden:
    17 nov 2019
    Aha dat bedoel je tnx. Voordat ik verder ga expiirimenteren wil ik eerst div prop’s properen en de data in een soort tabel hier posten voor mij handig en misch goede info voor op dit forum amp temp kmh etc maar daar gaat wat tijd in zitten en het waait nu veel te hard dus wordt vervolgt :jan::)

7. eric_laermans

eric_laermans PH-SAM

Lid geworden:
    19 aug 2005
    Ik vrees dat de tabel weinig bruikbare info toevoegt. Ik zou ook de strut één of meerdere millimeters omhoog zetten, zoals je naamgenoot al suggereerde. Stel, de prop krijgt over de volle diameter een sloot water te verduren, dan schieten de ampères uiteraard door het plafond. Als je weet te voorkomen dat de achterzijde van de rigger wegzakt in het water dan ben je al een heel eind.

8. Hans de H.

Hans de H.

Lid geworden:
    28 mrt 2009
    @Carbohans ik ben wel erg benieuwd naar je test en de tabel. Welke probs ga je uittesten?

9. Carbohans

Carbohans

Lid geworden:
    17 nov 2019
    De grootste ampere uitschieters tel ik niet mee en het is mogelijk om een gedeelte van de log te gebruiken voor een gemiddelde ik weet alleen nog effe niet hoe. Strut staat iets omhoog tnx Ik heb de volgende props voor de test.
    X440/3 blad X447 X452 1450 ABC1815/17 1915/17 en 2015/17 misch nog een H7 alleen effe kijken of de stromen niet te hoog worden bij de grotere props. Het zal wel even duren want het is karperseizoen (vissers) hier is weinig plek om te varen

Laatst bewerkt: 22 mei 2021
    eric_laermans vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina