Ik heb in het F3k forum een vraag gesteld maar die geldt natuurlijk ook voor het f5k forum: Welke 8 kanaals ontvanger voor FrSky X9D plus? Edwin R
Ik gebruik in vrijwel al mijn toestellen een X8R Nooit problemen mee gehad. Maar die is waarschijnlijk te groot/zwaar voor jouw doel. edit: typeaanduiding aangepast
Als je echt 8 nodig hebt dan een grx8 zou ik denken. Een archer gr8 zou ook moeten werken maar check even of die wel samen kan met een taranis. Als je met 6 toekan dan een grx6 of gr6, of anders een rx6r.
Dank allemaal. Ik heb de x8r gekozen. En na flink wat uurtjes pielen deze ook nog aan de Taranis x9d+ zender kunnen binden. Nu verder met de instellingen. Het vergt wat omdenken (in vergelijking met een Spektrum DX6) maar dan kun je ook wel heel veel instellen
Van Spektrum naar OpenTX is inderdaad nogal een omslag. Maar als je de logica hebt gevonden, is er heel veel mogelijk. Er is hier trouwens een OpenTX draadje met veel info: https://www.modelbouwforum.nl/threads/het-opentx-draadje-nieuws-handige-weetjes-hardware-diy.270758/ Op de engelstalige site RCGroups is ook een uitgebreid draadje over dit onderwerp met veel deelnemers die je willen helpen als je met een vraag zit.