Keuze model, even ieders mening weten....

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Danny Mulders, 1 apr 2006.

1. Danny Mulders

Danny Mulders verslagschrijvers

Lid geworden:
    7 aug 2004
    Ik had het ook ergens anders kunnen plaatsen, maar het zijn allebei schaalmodellen en daarom heb ik het hier maar geplaatst.

Ok nu waar het eigenlijk over gaat. Ik heb 2 hele mooie schaalmodellen gezien, allebei zelfde fabrikant, maar ik zit te twijfelen tussen de twee, ik vind ze allebei even mooi maar kan maar niet beslissen.

graag jullie mening:
    De Me109E-4

OF de Me109G

Welke vinden jullie het mooist?

Mochten sommigen het toch willen dat dit in een ander forum geplaatst word laat het me dan even weten :wink: .

2. Berto

Berto verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    10 okt 2002
    ME 109G als ik dan toch moet kiezen

3. hezik

hezik Guest

Moeilijk, ze lijken wel erg veel op elkaar..

Van de G vind ik de vleugel mooier, met de ronding aan het eind. Van de E vind ik dan de romp weer mooier, omdat er minder 'spul' aan zit (blisters etc).

Qua kleurenschema vind ik die met geel erg mooi.. ik denk dat ik voor de Me109E-4 zou gaan, maar het scheelt weinig..

4. Danny Mulders

Lid geworden:
    7 aug 2004
    LOL ( laughing out loud), op allemaal zit geel :lol:
    van de me109-g vind ik de romp juist mooier, langer en slanker, en 2 van die schattige neusvleugels ( waaronder overigens 2 dikke machinegeweren zitten :roll: ).
    de me109-g heeft trouwens ook ongeveer 2,5CM aan elke kant meer spanwijdte, wat 'm denk ik is gaan zitten in die ronde tips.
    ik vind ook dat gele een beetje overdone, persoonlijk houd ik meer van dat onderste kleurenschema, onder andere omdat iemand anders op de club een 1/6 spitfire aan het bouwen is en ik lekker de battle of britain na wil spelen :tank: .
    probleem is alleen de kosten, de kits kosten allebei precies evenveel ( $249,95) en de retract sets ook ( $135) maar in de spinner gaat het 'm zitten, de spinner van de Me109e-4 is $39,95 en de spinner van de Me109G kost $69,95.
    en daar komt nog bij dat de verzendkosten $57,20 zijn :roll: .
    komt dus totaal op $424,90 voor de E versie, en $454,90 voor de G versie. omgerekend naar euro's dus €350,65 en €375,40.
    Aardige prijsjes dus.

ik zal de topic wel open laten tot ik ze bestel, want ik denk dat als ik van Dortmund thuiskom dat ik ze dan bestel.
    Meeste stemmen gelden :wink: .

Groeten, Danny

5. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    dat is wel een hele persoonlijke mening vind ik.
    Ik vind zelf de E-4 mooier.
    De G is daarentegen wat aggresiever..

jammer van de lens flare.. verpest de hele foto..

Peter

6. niels steigenga

niels steigenga

Lid geworden:
    17 dec 2004
    Ben ja dan niet van plan om je fourstart op te knappen?

En dit bedoel ik ik niet lullig maar misschien kun je nog wel wat geld vangen door het filmpje naar de leukste thuis te sturen! Kun je daarvan je kist opknappen. Ik snap dat het voor je zelf zeker niet grappig zal zijn maar dat gaat zo met de meeste filmpjes van dat soort programmes! Maar nu weer ontopic:

Ik zou voor de ME109G gaan is net wat strakker. Maar je kunt het kleurenschema zelf aanpassen lijkt mij!

gr,

niels

7. Danny Mulders

Lid geworden:
    7 aug 2004
    Ik zou er denk ik wel bij moeten zeggen dat de onderdelen in de E-kit van betere kwaliteit zijn, alle kleindelen ( motorkap, luchtinlaten etc.) zijn daar van glasvezel, maar bij de G-kit is alleen de motorkap van glasvezel en die "wangen" en luchtinlaten zijn van ABS....

Hier ook noig wat foto's van de schaalcockpits die al standaard bei allebij in de Doos zijn inbegrepen.

lasergesneden triplex en balsa als ik het me niet vergis...
    De cockpit uit de E-versie

en hier uit de "gustav"

Groetjes, Danny :bye:

8. Danny Mulders

Lid geworden:
    7 aug 2004
    Die vliegt al lang weer hoor, was na 3 dagen klaar :wink:
    ik kon er zelf wel om lachen, was ook zeer stompzinnig :)
    Zat er zelf ook aan te denken dat filmpje in te sturen maar lijkt me wel lullig, ik heb namelijk én niet zelf gefilmd, noch is de filmer familie van, noch ken ik hem goed, tuurlijk, ik weet hoe hij heet en we hebben gepraat maar ik kan niet zeggen dat ik hem echt ken ( niet lullig bedoeld noah :wink: ). en daarbij komt dat het filmpje ook nog eens op ZIJN site staat en dan is het gewoon copyright stealing :wink: .
    En als ik zelf een schema zou maken is het niet meer schaal, toch? :roll:

9. niels steigenga

niels steigenga

Lid geworden:
    17 dec 2004
    Nee ok je hebt gelijk. Als je zelf een ander kleurenschema gebruikt is het niet meer zoals het origineel. Maar je hoeft hem dan ook niet meteen oranje te maken :wink: het gaat om het idee, zolang jij het niet mooi vind kun je iets anders bedenken waarbij het nog wel realistisch blijft! Mooi om te horen dat je fourstar weer vliegt!

gr,

niels

10. kurt

kurt

Lid geworden:
    19 dec 2003
    Wat is je bouwervaring? Dit zijn echt niet de kisten die je als eerste, tweede of derde model bouwt.
    En tel ook eens even uit wat de totale kosten zijn die je moet maken: vliegtuig, besturing, verzendingskosten, motor, uitlaat, kleindelen, lak,...
    Denk er eens goed over na voor je eraan begint.

Maar om op je vraag te antwoorden, ik vind de Emil het mooiste. Maar je zou toch moeten kopen wat jij het mooiste vind, niet wat wij ervan denken...

11. Phoenix

Phoenix Guest

Als je de Battle of Britain na wilt spelen dan moet je de EMIL nemen, maar dan moet de Spit van je vriend wel een Mark I of II zijn.
    Is deze van een latere versie (Mark V en verder) dan zou ik voor de GUSTAV gaan.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de EMIL.

12. stefan_riemens

stefan_riemens

Lid geworden:
    17 feb 2006
    Ik zou ook voor de me109g gaan, veel mooiere vleugel

13. Danny Mulders

Lid geworden:
    7 aug 2004
    't word de Emil!!!! :D
    heb een dealtje gesloten met mijn moeder, als ik van dortmund thuiskom en ik niet iets heb gevonden wat nog mooier is dan de Me109, mag ik even 250 euri lenen voor het model, komt nog 150 van mij bij en voila, een order geplaatst :wink: . met bouwervaring komt het wel goed, er staat bij dat de enige ervaring is een eerder model te bouwen uit een kit ( zowel trainer als iets anders.
    heb even de pdf file doorgelezen en ziet er goed uit.
    zie hier de file http://www.skysharkrc.com/PDF/ME109E-PDF.pdf
    en de kosten gaan ook goed komen, heb over 3 maanden 450 euro voor dit model 8) .

14. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    met de bouw komt het wel goed denk ik.
    De skyshark kits zitten goed in elkaar.

denk erom dat de me109 moeilijker hanteerbaar is dan bv een p51 of spitfire op de grond.. en tijdens takeoff je vingers aan je roer houden en mee tegensturen.. anders ben je hem kwijt. Dit is 1 van de nare eigenschappen van de me109. Zorg voor veel roeruitslag tijdens takeoff!!

Peter

15. Danny Mulders

Lid geworden:
    7 aug 2004
    Hier het kleurenschema wat ik in gedachten had: :wink:

:bye:

16. stefan_riemens

stefan_riemens

Lid geworden:
    17 feb 2006
    Mooi schema.. Ben je van plan om 'm te gaan spuiten, of ga je voor oracover? (mss n beetje vroeg, maar ik ben gewoon benieuwd...)

17. Danny Mulders

Lid geworden:
    7 aug 2004
    Denk dat ik 'm ga glassen en dan met een airbrush ( moet ik trouwens ook nog kopen :roll: ) ga spuiten en hem dan met 2K lak seal, natuurlijk wel nadat de decals erop zitten.
    schema heb ik uit IL-2 sturmovik: Forgotten Battles, de twee vliegtuigen op de achtergrond zijn ook 2 Me109's, uit mijn squadron, dit was een online battle en aan de linkerkant ( waar ik heendraai) vloog een squadron spitfire's, welke dan ook vakkundig werden afgeknald ( helaas niet door mij, want ik vloog dwars door een spit heen :oops: )

18. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    zo'n kist MAG je NIET oracoveren vind ik..!!

19. Danny Mulders

Lid geworden:
    7 aug 2004
    Ben ik ook niet van plan te doen :wink: .

had nog wel een vraagje, de roeren zijn een platte plank met daarop van die driehoeksribben ( zoals bij de DC-3 van topflite)
    hoe moet ik die glassen? want ik denk dat daar het glasvezel in zal zakken......

20. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    nee, die moet je niet glassen, die moet je juist met solartex of een andere textiel folie doen.
    De echte had dat tenslotte ook ;)

Peter

Deel Deze Pagina