kiezen helikopter

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door alexpijlsnel, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    hallo allemaal,

Ik wil graag een co-axiale heli kopen, maar ik weet niet welke ik moet kiezen.
    De hoogstaande opties zijn de protech axial 3d en de esky kob.
    Kan iemand mij tips geven over hoe je dit moet kiezen?
    Ik heb er weinig verstand van, dus ik ben een beetje aan het verdwalen in de types.:confused: Als iemand nog een mooi type weet, meld dat dan even... Nog even een klein ding, ik wil er voornamelijk (met weinig wind) buiten mee gaan vliegen.

Grtz,

Alex

Laatst bewerkt: 22 feb 2009
  2. Coenair

Coenair

Lid geworden:
    13 aug 2008
    Hallo Alex,

Ik heb zelf de Lama V4. De V3 vind ik eigenlijk nog mooier, maar ze vliegen hetzelfde. Ik heb meerdere (coaxiale) heli's gevlogen maar die van Esky zijn volgens mij echt beter. De gyro werkt veel beter, en wat ook handig is is dat er makkelijk onderdelen voor verkrijgbaar zijn!

Hopelijk bedoel je dit?

3. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Posted via Mobile Device inderdaad, dat bedoelde ik, alleen heb ik dan ook de nieuwkomer, de kob (esky) gezien, is die net zo goed? En nog bedankt!!!

Laatst bewerkt: 23 feb 2009
  4. Coenair

Coenair

Lid geworden:
    13 aug 2008
    Ik heb die nog nooit in het echt gezien, maar de elektronica is hetzelfde.
    Het lijkt me een goede keus! Ik ga dit draadje zeker volgen!

5. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Posted via Mobile Device dan ben je tot nu toe de eerste coenair, en voor mij gaat hij nog een maandje duren. ik vraag hem in april (2) voor m'n verjaardag. ik kwam (omdat ik een beetje buiten wil gaan vliegen) de jamara barracuda tegen. die is wat groter en op filmpjes ging het erg goed. en als er nog andere tips zijn. alles is welkom.

6. Coenair

Coenair

Lid geworden:
    13 aug 2008
  7. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    OK dan

He Coen,

Ik had hem al gezien, maar nog bniet echt over nagedacht.
    Stel het zou hem wroden, weet jij dan een modelbouwwinkel in de buurt van anmsterdam die de onderdelen verkoopt?
    Als ik dan een setj rotorbladen nodig heb, kan ik die zo kopen, en hoef ik ze niet te bestellen...

Groetjes,

Alex

8. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Ik heb een filmpje opgezocht over de big lama, en hij ziet er erg goed uit.
    En grappig dart je borertje op dezelfde dag jarig is als ik, ik word 12, en hij?
    Dat-ie wat duurder is is niet erg, dan vraag ik aan familie/vrienden geld dat ik later aan m'n ouders teruggeef, dus dat is niet erg.
    Het kan wel zo zijn dat de heli moelijk open te maken is, dus moeilijk aan de binnenkant te bekijken/repareren/verbeteren...

Laatst bewerkt: 26 feb 2009
  9. kristofd

kristofd

Lid geworden:
    1 jun 2008
    Hallo,

Ik heb zo'n protech axial 3d dat normaal van parkfun is :).
    Vliegt zeer stabiel , heel goed een aanrader zou ik zeggen
    Waar wil je hem kopen trouwens??

groetjes

10. Coenair

Coenair

Lid geworden:
    13 aug 2008
  11. Coenair

Coenair

Lid geworden:
    13 aug 2008
    Hij wordt ook 12!

12. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Da's grappig.

Ja, het lijkt me leuk om te hebben, maar is het verschil erg groot tussen de big lama, de axial 3d en de (nog niet heel erg bekende) Jamara Barracuda die te vinden is bij rckix. Ik denk dat als het de axial wordt dat hij bij de zaak muco bij ons in de buurt vandaan komt, anders wordt het op internet besellen, ik heb alleen gehoord dat dat bij internationale verzendingen (met het vliegtuig dus) vaak mis gaat...

Laatst bewerkt: 26 feb 2009
  13. kristofd

kristofd

Lid geworden:
    1 jun 2008
    Niet echt de big lama is wat groter mja zo'n axial is even leuk hoor. Ik heb hem gekocht bij albatros (mechelen) voor 135 euro.
    En reserve stukken kunt ge ook wel kopen daarvoor.

groetjes

14. barrrrtt

barrrrtt

Lid geworden:
    4 aug 2008
    Hoort dit niet thuis onder een ander subforum?

On topic, laat coaxiaal spul links liggen en ga naar een leuke fixed pitch. Helemaal als je wat jonger bent, dan pik je het allemaal sneller op.

15. hezik

hezik Guest

Dit gaat over coaxiaal, dus verplaatst naar het subforum over coaxiale heli's :)

16. Bertus

Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

Lid geworden:
    23 sep 2002
    Ik heb de lama v4 die kan je overnemen van me.
    Maar ga er wel van uit dat buitenvliegen niet echt een optie is, het kan wel maar dan moet er ook geen zuchtje wind staan.
    Ik had hem er voor gekocht.
    En heb er een paar extreme onderdelen bij gekocht.
    Maar het buiten vliegen wilde niet lukken.
    Het is wel erg leuk vliegen.

Ik heb er een mooie aluminium kop op gekocht, en een lange binnen as, een normale lengte roze alu as, een extra extreme accu,langere servo armpjes.
    Sterke rotorbladen.
    Deze gaan bijna niet kapot.

Hij heeft mij ongeveer met de extra spullen 135 euro gekost.
    Voor 70 euro ex verzendkosten mag je hem hebben.

Er zitten alleen 2 kleine scheurtjes in de romp.
    Bij intresse wil ik daar foto's van maken en plaatsen.
    Dus als je intresse heb hoor ik het wel.

Oja ik heb de doos er ook nog bij :p

Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  17. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Posted via Mobile Device hallo allemaal, bedankt voor de vele reacties. het is een heel mooi aanbod Bertus, maar ik vraag hem aan me ouders voor me verjaardag, maar ik zal het zeggen dat je hem aanbiedt. is een fp veel moeilijker vliegen? ik hoor wel veel dat dat een stuk onstabieler gaat. en zijn er echt geen mensen voor de jamara barracuda? dan kan ik die denk ik schrappen...

groetjes,

Alex

18. RCMC

RCMC

Lid geworden:
    27 feb 2009
    Hallo, ik ben helemaal nieuw hier dus stel mijn eerste vraag en hoop dat iemand mij kan adviseren..Ik heb nu een tijdje de big lama van Robbe (co-axiaal) heel leuk maar toch echt wel voor binnen, ik wil eigenlijk een stap verder maar weet niet wat ik moet nemen.. eigenlijk wil ik iets waar ik voornamalijk buiten mee kan vliegen. De grotere zijn meestal cp's en de wat lichtere fp's , heb me laten vertellen dat cp's weer te moeilijk zijn maarja fp's zijn weer meer voor binnen pffff help!!

19. barrrrtt

barrrrtt

Lid geworden:
    4 aug 2008
    Die begin CP modellen zijn goed om mee te leren vliegen, ben de types kwijt maar het had iets weg van honeybee King etc.

Trainingskruis eronder oefenen. Kunt ook altijd naar een club gaan.

De FP modellen zijn ideaal om thuis binnen en in een klein tuintje te leren hoveren. Ook minder crashschade, met wat wind erbij zul je wel al aardig goed moeten kunnen vliegen aangezien ze dan opeens 30 meter stijgen zonder dat je iets doet:p

20. alexpijlsnel

alexpijlsnel

Lid geworden:
    22 feb 2009
    Euhhh

Hallo jongens,

Ik begrijp dat het heel leuk is, zo'n cp, zoals (ik zal hem ff aanvullen) de honey bee king II, maar ik had deze eigenlijk bedacht om uit te zoeken (en om er zelf een te kiezen) wat een goeie coaxiaal cq fp is.
    Zou iemand daar nog wat over kunnen vertellen, ik vond eigenlijk die jamara en de big lama buiten wel meevallen, op filmpjes met wat wind dan he..

Als iemand hier nog wat aan heeft.
    Ik ben onervaren, wil een beetje hoveren in de tuin/straat bij weinig wind.
    Binnen natuurlijk vliegen.
    Ook heb ik al een paar goeie locaties gevonden waar ik in kan om binnen met veel ruimte te vliegen, dus het is niet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeell noodzakelijk da hij buiten geschikt is. Ow ja, met onervaren bedoel ik :broer uit de lucht halen met de skychallenger van silverlit (picoz met infrarood erin).

Ik hoop dat dit een een beetje passende reactie is.

Alex

P.S. Is er iemand in de buurt van Landsmeer, die mij een keer wat live dingen kan laten zien an zijn coaxiaal of fp???

Laatst bewerkt: 27 feb 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina