Hallo, In de meest recente uitgave van het tijdschrift de KIJK staat een erg leuk en interresant artikel over indoor vrije vlucht vliegen. Er wordt in gegaan op zowel het duurvliegen als het schaalvliegen. Het artikel is verder geïllustreerd met veel mooie foto's. Kevin
En een mooie foto van de SE.5a van Div Masters voor de Open Electric klasse. Met het bijschrift dat hij hiermee triomfeerde in de Pistachio klasse. Grrrrr. Versla ik hem in Pistachio en krijgt hij toch nog de eer.... Maar inderdaad een mooi artikel, goed geschreven en mooie foto's!
In het juninummer van "de Modelbouwer" staat nu ook een stukje over indoor vrije vlucht vliegen. Het is een verslag over de IIFI (International Indoor Fly In) dat ik geschreven heb voor dit blad.
Ha, goede reclame voor modelvliegen. Dit deel van de hobby viel in het verleden nogal buiten de boot in dat blad, is dat al wat beter geworden? Even een link voor dit blad NVM - Nederlandse Vereniging van Modelbouwers
Wel als er mensen zijn die hier stukjes voor schrijven. Ik heb gemerkst dat de redacteur voor het vlieggedeelte hier beslist voor openstaat. Hij is zelf echter een plastic modellen bouwer en vanzelfsprekend krijgt die tak van de hobby dus meer nadruk. Ik hoop dat binnenkort dus mijn artikel over de Fokker F-II wordt geplaatst en ik wil daarna eens zien of ik ook een bouwtekening kan publiceren. Ik denk dan aan de Fokker S.14 catapult jet, omdat je daarvoor geen lastige zaken als rubber en een propellor nodig hebt. Balsa is gelukkig nog goed te koop in Nederland.